عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت:
علی جعفر محصولی عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورا در حال حاضر وجاهت لازم در ادارات و نهادها را ندارد به دلیل اینکه خود را سرگرم جابجایی مدیران در شهرداری کرده اند ،در صورتی که شورای شهر طبق قانون حق هیچ گونه دخالتی در اجرائیات شهرداری ندارد.
کد خبر: ۸۸۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 18 August 2020

شورای شهر وجاهت لازم در ادارات و نهادها را ندارد / اعضای شورا خود را سرگرم جابجایی مدیران در شهرداری کرده اند/شورا طبق قانون حق هیچ گونه دخالتی در اجرائیات شهرداری را ندارد

محصولی درگفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی افزود: متاسفانه اعضای اصلاح طلب و به‌نوعی لیست امید به سهم ۳۰ درصدی اصولگرایان در مجلس اهمیتی نمی دهند.
وی یادآورشد: مشاهده می کنیم که در بیرون از مجموعه برای اعضای اصلاح طلب تصمیم گیری وبه آنها دیکته می شود.
محصولی با بیان اینکه در انتخاب هیئت رئیسه باید جلسه گذاشته می‌شد و نقطه‌نظرات تمامی اعضا برای اتخاذ تصمیم مدنظر قرار می گرفت گفت: متاسفانه از بیرون از مجموعه شورا برای این مجموعه تصمیم گیری می شود و اعضای اصلاح طلب با نگاه به بیرون از مجموعه و بیان طوطی وار مطالب دیکته شده تصمیمات اتخاذ شده را بیان می کنند و به تصویب صوری می رسانند.
وی با بیان اینکه این گونه تصمیمات اتخاذ شده خارج از مجموعه شورا نشان می دهد لیست امید هیچ گونه ارزشی برای رای مردم قائل نیستند افزود:امروز با توجه به موارد مطرح شده و به نشانه اعتراض، صحن علنی شورا را ترک کردیم تا جلسه غیررسمی شود البته سمت برای ما چند نفر که در اقلیت هستیم اهمیتی ندارد.
محصولی بابیان اینکه متاسفانه بعضی از از اعضای شورا بدون تفکر مواردی را مطرح می کنند اظهارداشت: اعضای اصلاح طلب ما را متهم می‌کنند که وحدت به منفعت دارید و نه به صلاح مردم زیرا اگر وحدت داشتید اعضای شورا را دو دسته نمی‌کردید.
وی ادامه داد: اگر تغییری در رویه جلسات شورا ایجاد نشود و جلسه با حضور تمامی اعضا به منظور شنیدن و بیان نقطه نظرات برای تمامی اعضا فراهم نشود ما باز هم این کار را ادامه خواهیم داد تا زمانی که نظرات تک تک اعضا به رسمیت شناخته شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در بیرون از مجموعه شورا تصمیم گیری انجام می‌شود یادآورشد: در بیرون از مجموعه برای شورا تصمیمات را میگیرند و به اعضای فراکسیون داده می شودو اعضایی که عضو لیست امید هستند به دلیل اینکه خود را وامدار می بینند باید تصمیمات لحاظ شده را تصویب و اجرا کنند.
محصولی گفت: از دستگاه نظارتی استان انتظار می رود، با تذکر دادن به اعضای شورا و نظارت بر روند امور اجرایی شورا و از رویه غلط شورا جلوگیری، تا موجبات اصلاح بدعت های ایجاد شده در شورا را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه در تصمیم گیری ها باید به قانون احترام گذاشته شود و نظرات تمامی اعضا در تصمیم‌گیری لحاظ شود گفت: اگر غیر از این باشد شورا دیگر شورا نیست بلکه یک شورای فرمایشی منفعت طلب است.
محصولی با بیان اینکه تمامی اعضای شورا باید در برابر قانون سر تعظیم فرود آورند افزود: مردم به یازده نفر رای داده اند و نه یک تیم صد نفره با اهداف مشخص بنابراین اگر بنا بر اصلاح رویه فعلی برای تصمیم‌گیری نباشد، باز هم اقدام خود را به منظور رساندن صدای اعتراض مان به گوش مردم تکرار خواهیم کرد.
این عضو شورا با اشاره به اینکه در جریان استیضاح شهردار اعضای لیست امید که خود درخواست کننده استیضاح شهردار بودن پس از دریافت باج های خود و دسترسی به نتایج مورد نظر رای خود را پس گرفتند یادآورشد: این موضوع باعث شد استیضاح شهردار صوری برگزار شود.
وی ادامه داد:چه دلیلی داشت که بعضی از اعضا در رسانه‌ها رجز خوانی و با برهم زدن آرامش شهرجلب توجه کنند و سپس هیچ گونه تغییری در رویه اجرایی شهرداری حاصل نشده به ناگاه سکوت کرده و رای خود را پس بگیرند.
محصولی اضافه کرد: در حال حاضر با انتخاب هیئت رئیسه ای که مدنظر اعضای اصلاح طلب است، قصد سوء استفاده های برنامه ریزی شده را دارند تاکسی متوجه اقدامات انجام گرفته آنها نشود و آزادانه دستورات دیکته شده را عملیاتی کنند.
وی با بیان اینکه شورای شهر به نوعی یک نهاد قانونگذاری شهری است اظهارداشت: وقتی قانون توسط خود اعضا نقض میشود دیگر چه امیدی می توان داشت، شورای شهر، شورای شهرداری نیست در حال حاضر شورا دیگران وجاهت لازم را در ادارات و نهادها را ندارد به دلیل اینکه خود را سرگرم جابجایی مدیران در شهرداری کرده است در صورتی که طبق قانون شورا حق هیچ گونه دخالتی در اجرائیات شهرداری را ندارد.
محصولی با بیان اینکه ازبعضی از اعضای شورای شهر ۹۷ نیرو بدون ضابطه وارد شهرداری کرده اند گفت: این موضوع به دستگاه‌های نظارتی هم ابلاغ شده و در حال حاضر باید واکنش مسئولان مربوطه در این موضوع را جویا شویم و ببینیم چه اقداماتی انجام خواهد داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار