کد خبر: ۸۸۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 17 August 2020

 

 

نصیری قیداری گفت: بیش از ۵ هزار کانون فرهنگی در جشنواره رویش با هم رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،، سعدالله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رویش گفت: با شیوع کرونا از بسیاری از فعالیت‌های علمی و حضور دانشجویان محروم شدیم، ولی فعالیت‌های علمی و پژوهشی با قدرت در حال ادامه است.

او ادامه داد: جشنواره رویش حرکتی بسیار ارزشمند است و استقبال زیادی از این حرکت صورت گرفته است. با اینکه این جشنواره در فضای کرونا رخ داد بیش از ۵ هزار کانون فرهنگی در این جشنواره با هم رقابت کردند و بیش از ۴۰ دانشگاه در ابتدا اقداماتی را برای شرکت در این جشنواره انجام دادند. در این جشنواره بیش از ۱۶ هزار اثر ارسال شد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی حرکت زیبایی در فضای فرهنگی دانشگاه ایجاد کردند که در کنار فضای علمی در رونق بخشیدن به نشاط، هیجان و انگیزه دادن به فضای دانشجوی اقدامی ارزشمند است.

نصیری قیداری اضافه کرد: کشور ما با تمدن ۱۲ هزار ساله، فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه علم  و هنر انجام داده است براین اساس در حوزه فرهنگ، جایگاه بالایی داریم. در حوزه فرهنگ حرکت‌های بسیار ارزشمندی را شاهد هستیم که بخشی از این حرکت‌ها توسط فرزندان این مرز و بوم در جشنواره رویش فراهم شده است.

حمایت از سفیران فرهنگی در جشنواره رویش

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس هشتمین جشنواره رویش گفت: بخش بسیار مهم فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با فعالیت دانشجویان با کیفیت خوبی انجام می‌شود.

او ادامه داد: جشنواره رویش از سال ۱۳۹۷ با وقفه سه ساله دوباره در بُعد ملی آغاز شد. سال گذشته هفتمین جشنواره در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، بنا داشتیم امسال در دانشگاه گیلان حاضر شویم ولی به دلیل کرونا این امکان فراهم نشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  بیان کرد: نسبت به اینکه جشنواره رویش در مقیاس ملی برگزار شود، موفق شدیم. در این دو سال نسبت به برگزاری جشنواره‌های تخصصی اهتمام داشتیم براین اساس جشنواره فیلم کوتاه، جشنواره هنر‌های دیجیتال و تئاتر دانشجویی در بعد ملی انجام شدند.

او گفت: یکی از کار‌های بسیار مهم و موثر حمایت از سفیران فرهنگی بود. کارگاه‌های  آموزشی در کنار جشنواره‌ها نیز برگزار شد. در جشنواره رویش چهار کارگاه به منظور توانمند سازی انجمن‌های دانشجویی برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت علوم ادامه داد: در چند ماهه اخیر پویش «زندگی، دست یاریگر توست» نیز راه اندازی شد و مجموعه‌های کانونی در این پویش درخشیدند.

غفاری بیان کرد: تشکیل مجموعه‌های تخصصی کانون‌های دانشجویی، ایجاد زمینه مشارکتِ فعالیتِ کانون‌ها با دستگاه‌های دیگر مثل طرح‌های چرتکه، برگزاری نمایشگاه توانمندی دانشجویان در زمینه لباس و مد از جمله کار‌هایی است که صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار