معاون توسعه منابع و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: خدمات این اداره کل که به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود از ۱۵ خدمت در اردیبهشت‌ماه امسال به ۵۰ خدمت افزایش یافته‌است.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 17 August 2020

به گزارش تابناک قم، اعظم شالبافان با اشاره به ارائه ۱۱۳ خدمت توسط این اداره کل افزود: تاکنون ۴۴ درصد از کل خدمات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به صورت الکترونیکی شده‌است.

وی ادامه داد: برنامه عملیاتی این اداره کل ارتقای تعداد خدمات ارائه شده توسط این اداره کل به صورت الکترونیکی از ۵۰ خدمت به ۸۴ خدمت تا پایان سال جاری است.

معاون توسعه منابع و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، صدور مجوز چاپ کتاب را یکی از مهمترین خدمات ارائه شده به صورت الکترونیکی دانست و افزود: سالانه ۱۰ هزار مجوز کتاب در قم صادر می‌شود که تمام این مجوزها و فرایند آن که در گذشته به صورت دستی و بسیار زمان بر بود به صورت الکترونیکی تبدیل شده‌است.

شالبافان، با بیان اینکه قم با چاپ بیش از۵۰ درصد از کتب مذهبی، رتبه نخست کشوری را در این زمینه دارد، گفت: قم‌ دومین استان کشور است که تمام فرایند صدور مجوز کتاب در آن به صورت کامل الکترونیکی است.

وی در ادامه با اشاره به فعال شدن سامانه جامع صدور مجوز کتاب و بهره‌گیری از این سامانه در یکسال گذشته در قم، ادامه داد: با توجه به اینکه استان قم رتبه اول چاپ کتاب دینی و رتبه دوم چاپ کتاب در کشور را داراست، به همین دلیل بهره‌گیری از این سامانه، بخش زیادی از فرایند دست و پا گیر صدور مجوز به صورت سنتی حذف شد.

معاون توسعه منابع و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه الکترونیکی شدن خدمات به عنوان یک اولویت در دستور کار است، گفت: ارائه صدور مجوز کتاب به صورت الکترونیکی علاوه بر صرفه‌جویی درمصرف کاغذ نقش مهمی در افزایش سرعت صدور مجوز کتاب دارد.

شالبافان، ادامه داد: صدور پروانه نشر، مجوز چاپ و انتشار کتاب، مجوز تاسیس چاپخانه، مجوز صادرات و واردات محصولات فرهنگی و هنری و همچنین مجوز برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی هنری از جمله خدماتی است که به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

وی افزود: صدور پروانه اجرای نمایش، مجوز انتشار و اجرای آثار موسیقایی، مجوز تاسیس نگارخانه، پروانه فیلم سازی، پروانه نمایش فیلم، پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، مجوز تاسیس آموزشگاه هنری، مجوز انتشار رسانه، پروانه کانون تبلیغاتی، پروانه تکثیر و انتشار نرم افزار و همچنین مجوز تاسیس کانون فرهنگی وهنری مساجد از دیگر خدمات الکترونیکی این اداره‌کل است.

این خدمات از طریق پایگاه رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی قم به نشانی qom.farhang.gov.ir و در بخش میزخدمت قابل دسترسی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار