فاضل نیا خبر داد؛
تابناک / مدیریت آموزش پرورش شهرستان فومن از اتصال ۸۵درصدی مدارس این شهرستان به اینترنت رایگان خبر دادمدیریت آموزش پرورش شهرستان فومن از اتصال ۸۵درصدی مدارس این شهرستان به اینترنت رایگان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 15 August 2020

تابناک / مدیریت آموزش پرورش شهرستان فومن از اتصال ۸۵درصدی مدارس این شهرستان به اینترنت رایگان خبر دادمدیریت آموزش پرورش شهرستان فومن از اتصال ۸۵درصدی مدارس این شهرستان به اینترنت رایگان خبر داد.

 


فاضل نیا از اجرای تفاهم نامه مخابرات شهرستان فومن و اداره اموزش و پرورش خبر داد و افزود: ۸۵ درصد مدارس فومن با کمک این اداره به اینترنت رایگان متصل شده است.


مدیریت آموزش و  پرورش شهرستان فومن ضمن تبریک روزخبرنگار به اصحاب رسانه که با تلاش های شبانه روزی خود نقش بزرگی در عرصه اطلاع رسانی ایفا می کنند؛ گفت: فعالیت در جبهه مقدس خبرنگاری افتخار بزرگی است.

 

فاضل فاضل نیا با اشاره به یک صدمین سال تاسیس اموزش پرورش شهرستان فومن اظهار داشت : پس از گذشت یک قرن ، ۱۳ هزار دانش آموز مشغول تحصیل و علم اموزی در اموزش پروش این شهرستان هستند.


ریاست اداره آموزش پرورش فومن با بیان اینکه ۱۷۰ مدرسه در فومن فعال است و هزار ششصد معلم در این شهرستان به تدریس مشغول هستند، افزود: ۱۴ معلم نیز از ماه مهر سال جاری به مجموعه اموزش پرورش این شهرستان اضافه خواهند شد.


فاضل نیا توجه اساسی به آموزش و پرورش را فارغ از مرزبندی های سیاسی دانست و تاکید کرد که سیاسی کاری در آموزش و پرورش هیچ مفهومی ندارد.


وی از کسب رتبه دهم  اموزش پرورش شهرستان فومن از بین ۳۴ ناحیه در استان گیلان خبر داد و افزود: سال های گذشته اموزش پرورش این شهرستان تنها رتبه ۳۳ را برخوردار بودفاضل فاضل نیا با بیان اینکه پس از شیوع بیماری کرونا آموزش پرورش دچار تغییر تحولات گسترده ای در حوزه آموزشی گشت، تصریح کرد: آموزش پرورش در کنار وزارت بهداشت در این برهه زمانی نقش بزرگی را ایفا کرد.

رییس اموزش پرورش فومن با تاکید بر اینکه تهیه برنامه شاد در زمان شیوع کرونا به روند آموزشی کمک شایانی کرد، افزود: برخی از روستاهای فومن فاقد اینترنت بودند که سبب شد معلمان با حضور میدانی در سطح روستاها به تدریس بپردازند‌.


وی با بیان اینکه تلاش شده است هیچ دانش اموزی در شهرستان فومن دغدغه تهیه لوازم آموزشی را نداشته باشد، اظهار داشت: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و نهادهای خصوصی به دانش اموزان بی بضاعت فومن مورد حمایت قرار گرفته اند.


فاضل نیا از برگزاری دوره های اموزشی و مشاوره ای برای والدین دانش آموزان در خصوص گرایش جوانان به مواد مخدر خبر داد و افزود: متاسفانه نفوذ فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تاثیر بسزایی در کج رفتاری های دانش اموزان دارد.


مدیریت اداره اموزش پرورش فومن در ادامه گفت: برای اغاز سال تحصیلی جدید منتظر اطلاعیه ستاد مدیریت کرونا هستیم که پیش بینی می شود بخشی از فرایند اموزشی در فضای مجازی شکل بگیرد.
فاضل نیا با بیان اینکه در سطح روستا بعلت تعداد کم دانش اموزان امکان تدریس در سطح مدارس وجود دارد اما در شهر ممکن است به صورت زوج فرد اموزش صورت بگیرد، اضافه کرد: در تهیه کتاب دانش اموزان برای سال جاری هیچ کمبودی وجود ندارد.


وی با اشاره به مشکل مالکیتی مدارس فومن از تهیه سند مالکیت تعداد زیادی از مدارس با پیگیری مسوولین این شهرستان خبر داد و افزود: از ۱۴ مدرسه در دست اقدام برای تهیه سند تنها مدرسه رضایی نیا با شاکی خصوصی مواجهه گشته است که دادگاه هنوز رای نهایی را صادر نکرده است.


ریاست اموزش پرورش شهرستان فومن با اشاره به تلاش های نماینده پیشین مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی که توانست یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان جهت تصاحب مدرسه سیزده ابان تخصیص دهد، افزود؛ حاج خلیل بهروزی نیز در حال رایزنی برای احداث یک مدرسه جدید در شهرستان فومن است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار