درجلسه ستاد مدیریت بحران استان قم مطرح شد:
«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا در استان قم، ابراز کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قم در وضعیت قرمز کرونایی، اگر بتوانیم مشاغل ردیف سه و چهار را یک هفته تعطیل کنیم بسیار بهتر است چراکه انجام آن در کاهش روند بیماری بسیار مؤثر خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 13 August 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، سیر ابتلا به بیماری کرونا در استان را ممتد، آهسته و صعودی دانست و اظهار داشت: میانگین بیماران بستری 50 الی 55 نفر بوده و تعداد بیماران بستری حدود 370 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال 75 نفر هستند، گفت: تخت‌های ویژه بیمارستانی محدود بوده و حدود 85 تخت ویژه در بخش دولتی و حدود 40 تخت ویژه در بخش غیردولتی داریم و نمی‌توانیم بیش از این پاسخگوی بیماران باشیم.

وی اثربخشی واکسن کرونا را بین 50 الی 60 درصد دانست، تصریح کرد: نباید به واکسن خیلی امیدوار بود و مدت‌ها باید با این ویروس زندگی کرد درنتیجه باید مسائل بهداشتی در رأس امور قرار بگیرد و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

قدیر با اشاره به ایام عزاداری محرم ابراز کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قم در وضعیت قرمز کرونایی، اگر بتوانیم مشاغل ردیف سه و چهار را یک هفته تعطیل کنیم بسیار بهتر است چراکه انجام آن در کاهش روند بیماری بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر لزوم به حداقل رساندن حضور فیزیکی مردم در مراسمات محرم خاطرنشان کرد: همچنین افراد مسن، پرخطر، چاق و دارای بیماری‌های زمینه‌ای نباید در عزاداری‌های محرم شرکت کنند و باید این تجمعات به حداقل برسد.

وی با تأکید بر لزوم ممنوعیت راه‌اندازی و حرکت هیئات مذهبی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی عنوان کرد: از سازمان تبلیغات هم انتظار داریم نظارت خوبی در این زمینه داشته باشد.

قدیر پیرامون نحوه تأمین ماسک ایام محرم نیز اظهار داشت: باید گروه‌های جهادی را به سمت تأمین ماسک عزاداران حسینی ببریم، همچنین باید این مراسمات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد تا مردم آسیب نبینند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار