مخالف وزیر پیشنهادی صنعت
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اقتصاد کشور در دست مافیاهای مختلف صنعت، معدن و کالاهای اساسی است، گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت قابلیت مقابله با مافیاها را ندارد.
کد خبر: ۸۸۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 12 August 2020

زنگنه: مدرس خیابانی قابلیت مقابله با مافیاهای مختلف را ندارد

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، محسن زنگنه در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: مخالفت ما با شخص آقای مدرس خیابانی نیست بلکه با یکسال عملکرد ضعیف بزرگترین وزارتخانه اقتصادی دولت است که معیشت، تولید و اشتغال به آن گره خورده و ایشان به عنوان قائم مقام سهمی در این ناکامی داشته است.

وی ادامه داد: نمی‌شود یکسال عملکرد را نادیده گرفت اگرچه رزومه آقای مدرس خیابانی برجسته است ولی امروز روز بررسی عملکردهاست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چند دهه تولید ایران توسط بخش بازرگانی و واردکنندگان به گروگان گرفته شده و زمانی که آقای مدرس خیابانی به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شد دولت اصرار داشت وزارت بازرگانی و صنعت و معدن تفکیک شود اما با مقاومت مجلس شورای اسلامی و مخالفت اکثر تولید کنندگان در نهایت ایشان به عنوان قائم مقام وزیر، نقش وزیر بازرگانی را در یکسال و نیم اخیر ایفا کرد و وجودش باعث شد اختیارات بازرگانی از دست وزیر وقت خارج شود. در مدت ۱۵ ماه صدارت ایشان چه ارزهای ۴۲۰۰ تومانی که برای واردات کالاهای غیرضروری صرف نشد.

زنگنه در ادامه یادآور شد: مدرس خیابانی در ۱۵ ماه به عنوان طرفدار اتاق بازرگانی و وارد کنندگان که تعارض منافع با بخش تولید دارند باعث شد تولید ذبح شود. در حوزه لبنیات چرا باید صادرات شیر خشک ممنوع باشد. این امر باعث شد صنایع لبنی ما دچار مشکل شود.

وی رای به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را رای به ادامه همان سلوک اجرایی در بخش تولید عنوان و خاطرنشان کرد: حضور مدرس خیابانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با جهش تولید منافات دارد. در حوزه بازار ملت شریف ایران که شنونده مکالمات مجلس شورای اسلامی هستند بگویند چه اتفاقاتی افتاد؟ مجلس شورای اسلامی باید از چه کسی سوال کند؟

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: افزایش قیمت فولاد، خودرو و کالاهای اساسی به جهت جهش قیمت دلار عنوان می‌شود، اما علت تفاوت قیمت از کارخانه تا بازار چیست؟ اقتصاد ما در دست مافیاهای مختلف صنعت، معدن و کالاهای اساسی است ما به وزیر شجاع نیاز داریم که با مافیا برخورد کند اما در سه ماه فعالیت آقای مدرس خیابانی این قابلیت را برای مقابله با مافیا ندیدیم. اگر به ایشان رای بدهیم چه پاسخی برای ملت داریم که علت ناکارآمدی‌های یکسال گذشته چه بوده است؟.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار