رئیس اداره حقوقی راهداری قم:
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی رسیدگی به تخلفهای رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده ای این استان گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و اجرای مقررات حمل کالا و مسافر، طی چهار ماهه نخست سال جاری افزون بر ۵۵ جلسه کمیسیون های مواد ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلف‌های رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده ای در قم تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴ 12 August 2020

به گزارش تابناک قم، حسین اعتمادی ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: از مجموع ۵۵ جلسه متشکله کمسیون های مواد ۱۱ و ۱۲، افزون بر ۳۸ مورد متعلق به کمیسیون ماده ۱۱ ( رسیدگی به تخلفات رانندگان ) و ۱۷ مورد جلسه دیگر متعلق به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای ) بوده است.

وی تعداد جلسه های متشکله کمیسیون های مواد ۱۱ و ۱۲ طی مدت مشابه در سال گذشته را ۴۳ مورد دانست و تصریح کرد: با توجه به آمار مقایسه ای تعداد جلسه های تشکیل شده کمیسیون های مذکور درسال گذشته، شاهد افزایش ۲۸ درصدی تعداد جلسه های برگزار شده درسال ۹۹ می باشیم.

وی با یادآوری این مهم که گرچه به دلیل اپیدمی ویروس کرونا که موجب کاهش چشمگیر سفرهای برون شهری توسط ناوگان عمومی جاده ای شده افزود: با توجه به تمهیدات به عمل آمده و توسعه و ارتقا زیرساختهای رسیدگی به شکایت های دریافتی، شاهد تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلف های بخش حمل و نقل جاده ای در سطح استان بوده ایم.

اعتمادی در ادامه به نحوه اطلاع از تخلف های رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده ای پرداخت و گفت: اغلب تخلف های صورت گرفته به ۲ طریق دریافت و احصا می شود، نخست از طریق دریافت شکایت های مردمی به شکل حضوری، تلفنی، اینترنتی و همچنین توسط کارشناسان ناظر و بازرسان حوزه معاونت حمل و نقل اداره کل متبوع که با حضور محسوس و نامحسوس به این امر اقدام می نمایند.

رییس اداره حقوقی راهداری قم بیشترین میزان تخلف های رسیدگی شده توسط کمیسیون های ماده ۱۱ تخلفات رانندگان را حمل بار بدون بارنامه، نداشتن تجهیزات ایمنی خودرو، اضافه تناژ، برخورد نامناسب راننده، حمل بار تجاری با اتوبوس را دانست و اضافه کرد: بیشترین میزان تخلف های رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل جاده ای نیز شامل عدم نظارت مدیر فنی بر تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی بررسی آج لاستیک ها، کپسول اطقا حریق، سالم بودن شیشه ها، کمربند ایمنی، سو استفاده از کارت هوشمند راننده، برخورد نامناسب پرسنل با مسافران، صدور صورت وضعیت فاقد کدرهگیری و صدور صورت وضعیت فاقد چک لیست مدیریتی، دریافت کمیسیون اضافی از رانندگان بوده است.

اعتمادی ضمن تاکید بر پی گیری شکایت ها و مطالبه های جدی کاربران جاده ای خاطر نشان کرد: تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها در تمامی اوقات شبانه روز آماده دریافت شکایات می باشد.

وی در پایان افزود: کارشناسان گشت بازرسی این اداره کل در قالب تیم های نظارتی به صورت محسوس و نامحسوس بر رفتار ترافیکی رانندگان و نحوه ارائه خدمات موضوعه به کاربران جاده ای نظارت و درصورت مشاهده هر نوع تخلف مراتب جهت پی گیری و اعمال قانون به مراجع ذی صلاح اطلاع رسانی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار