مراد ناصری گفت: به همین علت بنده پیشنهاد می‌کنم روی ضبط و ثبت خاطرات رزمندگان و ایثارگران به صورت تخصصی وقت گذاشته شود تا بتوانیم مستندات لازم را در اختیار نسل‌های بعد قرار دهیم.
کد خبر: ۸۸۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 11 August 2020
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: هر شهرستان موظف است هر سال پنج عنوان کتاب در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهدای بزرگوار با بودجه و از طریق پژوهشگران خود تدوین کرده و منتشر کند.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی ظفری در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نهاوند، افزود: اینکه مسئولان با فرهنگ نهاوند در سطح فرماندار و مدیران ادارات در هر مکانی بی تعارف پای صحبت مردم حاضر می‌شوند، یعنی ارزش‌های دفاع مقدس در آن‌ها نهادینه شده است چراکه این همان منش و ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه ترکیب مدیریتی شهرستان نهاوند ترکیبی نجیبانه، با معرفت و شناخت بوده و امروز مناسب پیشرفت، توسعه و کار‌های بزرگ است، اضافه کرد: به نظر در جامعه ما، همه افراد انقلابی هستند و هر کس، دیگری را به علت نوع پوشش یا انتقادی، متهم به غیرانقلابی بودن کند، روز قیامت باید پاسخگو باشد چراکه همه ما زیر سایه انقلاب اسلامی هستیم.

ظفری ضمن تبیین برنامه‌ها و اقدامات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در طرح ابلاغ شده هر شهرستان موظف است هر سال پنج عنوان کتاب در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شهدای بزرگوار با بودجه و از طریق پژوهشگران خود تدوین کرده و منتشر کند.

وی ادامه داد: لازم است طرح جامع و کاربردی توسط کمیته‌ها و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان به ریاست فرماندار تدوین و اجرایی شود تا وارد حوزه گفتمان سازی شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار کرد: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید علاوه بر شهرستان، در سطح بخش‌ها نیز فعال شده و ساختار آن‌ها ایجاد شود تا برنامه‌ها به درستی پیش رود.

ظفری در پایان یادآور شد: همه مناسبت‌های ملی و مذهبی دارای راز‌های نهفته‌ای هستند که دست ما مسئولان امانت هستند و باید امانتدار خوبی باشیم.

در ادامه فرماندار شهرستان نهاوند اعلام کرد: امروز خوشبختانه به عزیزانی که در سال‌های دفاع مقدس حضور داشتند، دسترسی داریم، اما اگر دیر بجنبیم چند سال آینده افسوس آن‌ها را خواهیم خورد.

مراد ناصری ادامه داد: به همین علت بنده پیشنهاد می‌کنم روی ضبط و ثبت خاطرات رزمندگان و ایثارگران به صورت تخصصی وقت گذاشته شود تا بتوانیم مستندات لازم را در اختیار نسل‌های بعد قرار دهیم.

وی گفت: در شهرستان نیز با هماهنگی و همکاری خوبی که بین دستگاه‌ها و نهاد‌ها به وجود آمده، آماده هر گونه همکاری و اجرای برنامه‌های ابلاغی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند نیز ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع)، هفته خبرنگار را به اصحاب رسانه شهرستان تبریک گفت و اظهار کرد: شورای هماهنگی در سطح شهرستان در قالب هفت کمیته فعالیت می‌کند که هر کدام برنامه‌های خود را پیگیری و نتایج اقدامات را به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

سرهنگ علی مختاری یادآور شد: با توجه به نزدیکی هفته دفاع مقدس، در صورتی که وضعیت بیماری کرونا در شهرستان به سمت سفید یا زرد پیش برود، برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار