استقلال و سپاهان به فاصله چندین روز از مصاف در لیگ برتر که با برتری ۲ بر صفر شاگردان مجیدی تمام شد، در دیداری انتقامی به مصاف هم می‌روند.
کد خبر: ۸۸۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ 10 August 2020

تاریخچه مصاف استقلال و سپاهان در جام حذفی/ بخت با کدام تیم یار است؟

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، تنها دیدار باقی‌مانده از مرحله یک چهارم‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران روز دوشنبه میان تیم‌های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و یکی از این دو تیم می‌تواند با برتری در این دیدار، راهی مرحله نیمه نهایی شود؛ جایی که تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجد سلیمان به انتظار نشسته‌اند تا با برگزاری این بازی و قرعه کشی بازی‌ها، رقبای خود را بشناسند.

این دیدار علاوه بر حساسیت‌های موجود که می‌تواند منجر به صعود به نیمه نهایی و طی کردن بخشی از مسیر قهرمانی در این رقابت‌ها شود، یادآور بازی چند روز قبل دو تیم در لیگ برتر است و با چاشنی انتقام برگزار می‌شود. سپاهان به عنوان بازنده بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر که خودش را قربانی اشتباهات داوری می‌داند، برای اعاده حیثیت وارد زمین خواهد شد و استقلال هم با وجود برتری در بازی اخیر، به دنبال برتری مجدد و اثبات قدرت خودش به تیم رقیب است.

در کنار این موارد، استقلال و سپاهان سابقه زیادی در رویارویی در جام حذفی دارند که در این زمینه کفه ترازو به سمت تیم اصفهانی سنگینی می‌کند. در واقع تاریخچه بازی‌های دو تیم در جام حذفی مربوط به دو دهه اخیر است که فوتبال ایران سر و شکل امروزی به خود گرفته است.

در طول تاریخ جام حذفی، دو تیم فقط هفت بار برابر هم بازی کردند که بررسی نتایج و اتفاقات این بازی‌ها در آستانه مصاف شماره ۷۶ دو تیم و همینطور هشمین رویارویی دو تیم در جام حذفی جالب توجه است.

* نیمه نهایی جام حذفی ۸۱-۸۰

بازی رفت: سپاهان ۴ – استقلال ۲

بازی برگشت: استقلال ۳ – سپاهان یک

در مجموع دو بازی رفت و برگشتٰ دو تیم ۵ بر ۵ شدند اما استقلال به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف راهی فینال شد و به قهرمانی دست یافت.

* یک هشتم نهایی جام حذفی ۸۲-۸۱

بازی رفت: سپاهان ۳ – استقلال صفر

بازی برگشت: استقلال صفر – سپاهان یک

در مجموع دو بازی رفت و برگشتٰ، سپاهان با ۴ گل استقلال را شکست داد و در نهایت در نیمه نهایی مغلوب ذوب آهن، قهرمان مسابقات شد.

* فینال جام حذفی ۸۳-۸۲

بازی رفت: سپاهان ۳ – استقلال ۲

بازی برگشت: استقلال صفر – سپاهان ۲

در مجموع دو بازی رفت و برگشتٰ، سپاهان توانست با حساب ۵ بر ۲ استقلال را شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

* نیمه نهایی جام حذفی ۹۲-۹۱

استقلال یک – سپاهان یک (پنالتی: ۴-۵ به سود سپاهان)

در تک دیدار مرحله نیمه نهایی، سپاهان در ضربات پنالتی پیروزی شد و در فینال هم پرسپولیس را شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت.

برد سپاهان: ۵

برد استقلال: یک

مساوی: یک

گل زده استقلال: ۸

گل زده سپاهان: ۱۵

به گزارش ایسنا، اگر چه استقلال در مجموع پیروزی‌های بیشتری در تمام مسابقات دو تیم کسب کرده اما کفه ترازو در جام حذفی به شدت به سمت سپاهان سنگینی می‌کند که چه در شمارش بازی‌ها و چه در مجموعه بازی‌های رفت و برگشت توانسته موفقیت بیشتری نسبت به استقلال کسب کند.

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار