با هدف تمدید تحریم تسلیحاتی؛
وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به قراردادهای تسلیحاتی واشنگتن-عربستان، مدعی شد برنامه راهبردی ایران-چین راه را برای فروش تسلیحات به ایران باز کرده و ثبات خاورمیانه را تضعیف می‌کند.
کد خبر: ۸۸۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 10 August 2020

پمپئو علیه برنامه راهبردی ایران-چین توئیت زد

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر به موضوع توافق راهبردی ایران- چین پرداخت و در قالب پیامی توئیتری مدعی شد: ورود چین به ایران، به بی‌ثباتی خاورمیانه منجر خواهد شد.

وی در ادامه ادعاهای خود، بار دیگر، ایران را بزرگترین حامی تروریسم معرفی کرد و گریزی هم به تلاش واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور زد.

پمپئو در این باره مدعی شد: دسترسی ایران به سامانه‌های تسلیحاتی و همچنین تجارت و پولی که از سوی حزب کمونیست چین، به ایران سرازیر می‌شود، بر مخاطرات منطقه می‌افزاید.

وی در توئیت دیگری، به تکمیل ادعاهای خود پرداخت و افزود: در همه جای دنیا، خطر حزب کمونیست چین بیش از پیش واضح شده است و کشورهایی که در این زمینه هم عقیده هستند؛ گرد هم می‌آیند تا ضمن موازنه (قدرت)، این تهدید را دفع و از آزادی و دموکراسی‌مان دفاع کنند.

واشنگتن سه شنبه هفته جاری قطعنامه‌ای را که خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران است در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رأی خواهد گذاشت.

به نوشته فارین پالیسی، این قطعنامه جسورانه است و به دنبال تحمیل تعهدات حقوقی جامع به کشورها و ملزم کردن آنها به مقابله با کشتی‌های حامل بارهای ایران و توقیف آنها است.

این نشریه همچنین افزود که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علاوه بر این، به دنبال اعمال مجازات‌هایی مانند مصادره دارایی‌ها و منع سفر برای افراد و نهادهای ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

فارین پالیسی در عین حال اضافه کرد که قطعنامه آمریکا احتمالاً از حمایت کمی در میان متحدان اروپایی این کشور برخوردار خواهد بود، چرا که این کشورها تصویب چنین قطعنامه‌ای را به منزله نابودی توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام می‌دانند.

منبع : مهر

برچسب ها: آمریکا ، پمپئو ، چین ، ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار