معاون هماهنگی امور عمرانی: ۸۰ درصد حقوق دولتی معادن طلای تکاب، باید برای تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای و رفع محرومیت این شهرستان هزینه شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 09 August 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،آیدین رحمانی روز یکشنبه در جلسه توسعه و رونق اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته که بصورت ویدئو کنفرانس با معاون امور عمرانی وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به عقب ماندگی‌های شهرستان تکاب در حوزه‌های مختلف گفت: با وجود فعالیت دو معدن بزرگ طلا در شهرستان تکاب متاسفانه حقوق قانونی و دولتی این معادن که باید در منطقه هزینه شود، هزینه نمی‌شود و ما از وزارت کشور می‌خواهیم این مسئله را به جد پیگیری کرده تا این اعتبار برای توسعه تکاب تخصیص یابد.

وی همچنین مشکل راه‌های ارتباطی را از جمله مشکلات شهرستان تکاب عنوان کرد و گفت: با توجه ویژه به توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان تکاب ضمن کمک به روند توسعه این شهرستان، گردشگری این منطقه نیز رونق خواهد گرفت.

رحمانی همچنین خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار ویژه برای توسعه شهرستان تکاب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان تکاب، گفت: در راستای اجرای طرح توسعه و رونق اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته، شهرستان تکاب در حوزه گردشگری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اهداف سند توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور قراردادی مشترک بین وزارت کشور و سازمان بسیج سازندگی در خصوص توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در این مناطق امضا شده است که شهرستان تکاب در آذربایجان غربی جزو این شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار