آیت الله عابدینی:
امام جمعه قزوین گفت: در شرایط امروز شیوع بیماری کرونا، نه عزاداری تعطیل شود و نه سلامت مردم به مخاطره بیفتد. باید با رعایت پروتکل‌های سلامت از همه امکانات برای بزرگداشت عزاداری سیدالشهدا بهره ببریم.
کد خبر: ۸۸۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵ 09 August 2020

 

 

 

 

 

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی که جمعه‌ها از شبکه قزوین پخش می‌شود، با تبریک عید امامت و ولایت اظهار کرد:
همه فرق اسلامی در باب جایگاه امیرمومنان و اینکه منصوب از طرف رسول گرامی اسلام هستند، توافق دارند و این موضوع در کتب و اسناد باقی مانده از اهل سنت به خوبی دیده می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: منابع دینی اهل سنت و شیعه به گونه ای است که موضوع غدیرخم غیرقابل انکار است، در آیه ۶۷ سوره مائده می‌خوانیم که ای رسول ما، ماموریتی که قرار بود ابلاغ کنی اعلام کن و از رفتار مردم نگران نباش و اگر این موضوع را ابلاغ نکنی، تمام زحمات دوران رسالت تو از بین خواهد رفت.

 

خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: مشخص است که قبلا خدای متعال این موضوع را با پیامبر اسلام مطرح کرده است و به ایشان تاکید شده که تمام زحمات پیامبر با اعلام امامت امیرمومنان به نتیجه خواهد رسید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در ‌جلد سوم کتاب دُرالمنثور اهل سنت درباره موضوع غدیر و نزول آیه غدیر درباره امامت امام علی(ع) می‌خوانیم. در این کتاب طی حدیثی آمده است، در روز ۱۸ ذی الحجه پیامبر گرامی اسلام فرمودند هرکس من مولای او هستم علی(ع) هم مولای اوست و دین اسلام با این ابلاغ، کامل شد.

 

وی با اشاره به ماجرای غدیرخم ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیرخم که از حج الوداع بازمی‌گشتند در منطقه غدیرخم ایستادند و صبر کردند که همه حجاج در این منطقه حاضر شوند تا یک همایش بین المللی برگزار شود، حضرت در منطقه غدیرخم درباره تمام رسالت خود در طول ۲۳ سال صحبت کردند و مسئولیت استمرار ولایت را به امیرمومنان و فرزندان ایشان واگذار کردند و ولایت را تثبیت کردند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: هر انسان مومنی باید در پوشش تقوا باشد و برای این شرایط باید با ولایت اهل بیت(ع) همراه باشد. در آیه ۱۱۹ سوره توبه از صادقین سخن به میان آمده که صادقین یعنی امامان چهارده معصوم و ما برای کسب تقوا باید با ائمه همراه باشیم.

 

آیت الله عابدینی گفت: مسلمان بودن ارتباط مستقیمی با تقوا دارد و تقوا نیز ارتباط مستقیمی با ولایت دارد و هیچ کدام از این شرایط از یکدیگر جداشدنی نیست. تقوا نه فقط توصیه‌های مستمر هر جمعه در نمازجمعه است، بلکه در هر نماز و هر قدمی که در مسیر بندگی خدا برمی‌داریم به دنبال تقوا هستیم یعنی به سمت یقین و ذکر و اخلاص حرکت کنیم.

 

خطیب جمعه قزوین گفت: در سراسر قرآن شاهدیم که تقوا را به عنوان یک ستون محکم معرفی می‌کند و فهم قرآن را برای متقین می‌داند، یعنی کسی که اهل تقوا نیست مثل یهودیانی است که در قرآن کریم می‌خوانیم که مثل چهارپا کتاب‌هایی را حمل می‌کنند اما چیزی از آنها درک نمی‌کنند.

 

وی عنوان کرد: اگر ما دغدغه دین را نداشته باشیم و اهل عمل به قرآن نباشیم، یعنی در مسیر فهم قرآن قرار نداریم حتی اگر حافظ و قاری و مفسر این کتاب الهی باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: احادیث و روایات بیان شده از سوی پیامبر اسلام و چهارده معصوم ۱۰۰برابر آیات قرآن کریم است و زمانی که در غدیرخم به یکدیگر تبریک می‌گوییم یعنی جزو علاقه مندان این ۱۰۰برابر مطالب قرآنی هستیم. هراندازه ما با این بیانات ائمه ارتباط بیشتری داشته باشیم یعنی اهل ولایت هستیم‌.

 

وی تصریح کرد: هدف ما فقط نباید دوستی و حب به ظواهر دین و قرآنی و ائمه باشد بلکه باید به فهم دین و قرآن دچار شویم و بدانیم دین و مذهب و معارف قرآنی از ما چه می‌خواهد و اهل عمل به دستورات دینی شویم.

 

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه مکتب غدیر همان مکتب حضرت حجت(عج) است، عنوان کرد: امام زمان(عج) ثمره شیرین و چراغ فروزان مکتب غدیر محسوب می‌شود، غدیر شجره طیبه مستمره است. حضرت رسول این شجره طیبه را تاسیس نکردند بلکه استمرار بخشیدند، زیرا ولایت از سوی خداوند ایجاد شده این ولایت هم با امیرمومنان استمرار بخشیده شد و به حضرت حجت(عج) ختم‌ می‌شود.

 

وی یادآور شد: در حدیثی از جلد سوم کتاب دُر المنثور اهل سنت آمده است که سائلی خدمت امیرمومنان آمد و امام در نماز مستحبی بودند که در رکوع نماز، انگشتر خود را به فقیر و نیازمند بخشیدند و این سائل نزد رسول اکرم رفتند و این داستان را تعریف کردند، این زمان بود که آیه ای نازل شد که ولی شما، خدا و پیامبر و کسانی هستند که هنگام نماز انفاق می‌کنند.

 

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به روز خبرنگار اذعان کرد: خبرنگارانی که در سختی‌ها تلاش می‌کنند و در راستای اهداف امام زمان(عج) آگاهی بخشی می‌کنند، همه سرباز امام زمان(عج) هستند. اگر خبرنگاران آگاهی بخش نبودند ما امروز از اتفاقات یمن، لبنان، سوریه و افریقا و امریکا بی خبر بودیم.

 

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: خوشبختانه اخیرا تروریست خطرناکی که مبلغ شیطان استکباری بود به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد که این اقدام بزرگ را به ملت ایران و وزارت اطلاعات تبریک می‌گوییم.

 

وی تاکید کرد: بازداشت این تروریست که به شیطان خدمت می‌کرد زمینه ای شد تا جاسوسان دیگری که درحال خدمت به دشمن هستند، دچار ترس و هراس شوند و بزودی آنها هم دستگیر خواهند شد. درخواست ما این است که وزارت اطلاعات سراغ طبری‌ها و خاوری‌های دیگر را نیز بگیرند تا اعتماد اقشار ملت افزایش یافته و امید مردم به انقلاب بیشتر شود و این فضا زمینه ساز شکست و ناامیدی دشمنان گردد.

 

آیت الله عابدینی عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز جنگ بین اراده‌هاست، یعنی یکی از این اراده‌ها شیطان است که خود را دلسوز مردم و انقلاب نشان می‌دهد. امریکا با امتحان بمب شیمیایی صد هزار انسان بی گناه را به کشتن می‌دهد و هم اکنون با گذشت ۷۵ سال از حادثه بمباران هیروشیما هنوز از مردم این کشور عذرخواهی نکرده است و عوامل جنایات خود را تقدیر می‌کند، این شیوه استکبار است و ما باید با خوی استکباری بجنگیم.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بیان کرد: ما امسال هم می‌خواهیم وظیفه خود را در خدمت و ارادت به سیدالشهدا نشان دهیم و هم به امنیت و سلامت مردم احترام بگذاریم.

 

وی تصریح کرد: در شرایط امروز شیوع بیماری کرونا، نه عزاداری تعطیل شود و نه سلامت مردم به مخاطره بیفتد. باید با رعایت پروتکل‌های سلامت از همه امکانات برای بزرگداشت عزاداری سیدالشهدا بهره ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ایام ولایت امام موسی کاظم(عج) در هفته پیش رو گفت: یکی از شاخص ترین درس‌های زندگی امام موسی بن جعفر(ع) استقامت و شکیبایی ایشان در زندان‌های تاریک دوران خودشان بود، این امام همان کاری را انجام دادند که سیدالشهدا در روز عاشورا انجام دادند.

 

وی اذعان کرد: سیره همه ائمه همان مسئله ای است که در روز غدیرخم اتفاق افتاد و حادثه عاشورا و زندانی شدن ائمه و ظهور همه در یک مسیر قرار دارد.

 

امام‌جمعه قزوین در پایان اظهار کرد: امامان نعمت‌های الهی برای ما هستند که در نماز هم می‌خوانیم که خدا به ما نعمت بخشیده و در روز قیامت درباره این نعمات از ما سوال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار