برنی سندرز:
سناتور ایالت ورمونت آمریکا از بی توجهی رئیس جمهور این کشور به اوضاع اقتصادی و وضعیت شهروندان آمریکا انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ 09 August 2020

ترامپ نمی داند میلیونها آمریکایی در حال حرکت به سمت گرسنگی هستند

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، سناتور ایالت ورمونت آمریکا از عدم توجه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به اوضاع اقتصادی و وضعیت معیشت شهروندان آمریکایی انتقاد کرد.

«برنی سندرز» در صفحه توئیتر خود نوشت: شاید ترامپ این را نمی‌داند که در حالی که وی مشغول بازی گلف با دوستان میلیاردر خود است، میلیون‌ها بیکار آمریکایی در حال حرکت به سمت گرسنگی و بی‌خانمان شدن هستند.

وی ادامه داد: اگر حزب جمهوریخواه بتواند ۱ تریلیون دلار مالیات از ثروتمندان جمع آوری کند، آنها می‌توانند از تامین ۶۰۰ دلار برای بیمه بیکاری حمایت کنند.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هم پیش از این در یک رشته پیام توئیتری، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را به باد انتقاد گرفت و او را به بی‌تفاوتی در قبال مشکلات مردم متهم کرد.

وی خطاب به ترامپ نوشت: میلیون‌ها آمریکایی در عرض یک شب مزایای بیکاری خود را از دست دادند. هیچ برنامه مؤثری برای تست‌گیری در سطح ملی و یا حتی طرحی برای کنترل کرونا نداریم. کارکنان حوزه سلامت به حد کافی تجهیزات حفاظت شخصی ندارند. آقای رئیس‌جمهور دست از گلف‌بازی‌های آخر هفته بردار و به وظایفت رسیدگی کن.

بایدن در پیام دیگری به عواقب اقتصادی بی‌مسئولیتی ترامپ در زمینه مهار کرونا اشاره کرد و خطاب به او نوشت: همین الان کاری بکن تا آمریکایی‌ها مجبور نباشند بین سقف بالای سر و غذای روی میزشان یکی را انتخاب کنند.

انتقادهای بایدن از رقیب جمهوریخواه درحالی است که شمار افراد مبتلا به کرونا در آمریکا به صورت روزافزون در حال افزایش است.

کارشناسان پیشتر هشدار داده بودند چنانچه ترامپ نتواند عواقب اقتصادی شیوع کرونا را مهار کند، ممکن است شانس خود را برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ از دست بدهد حال آنکه اغلب نظرسنجی‌ها نیز از پیشتازی بایدن در ایالت‌های کلیدی خبر می‌دهند.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار