اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 15 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 06 August 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 15 مرداد ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 15 مرداد بشرح زیر است :

انهدام باند سارقان اموال داخل خودرو در تنکابن 

فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سارقان اموال داخل خودرو با 30 فقره سرقت در شهرستان تنکابن خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی درباره جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقن اموال داخلی خودروها در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تنکابن با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی یک باند 3 نفره سرقت در آن شهرستان شدند.

سردار میرزایی در ادامه، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را در حین تردد در آن شهرستان با یک خودروی سرقتی دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 30 فقره سرقت اموال و قطعات داخلی خودروها در آن شهرستان اعتراف کردند، اظهار داشت: این سارقان حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این نکته که رعایت مسائل امنیتی از مهمترین عامل پیشگیری از سرقت به شمار می رود، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

توقیف خودروی حامل مواد مخدر در آمل 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از کشف 20 کیلو و 500 گرم مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "نعمت الله آزادی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، طرح کنترل محورهای مواصلاتی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي پس از تشکیل تیم عملیاتی با هدایت عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، به یک خودروی سواری سنمد حین تردد در محور هراز مشکوک شدند .

سرهنگ آزادی، خاطرنشان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 20 کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع تریاک كه به شيوه ماهرانه اي در داخل خودرو جاسازي شده بود کشف کردند .

وی، از دستگیری راننده خودروی مورد دنظر در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: این قاچاقچی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

آزادی ،بابيان اينکه مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، گفت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني است.

وی در پایان، خاطر نشان کرد : مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است .

 

سارق حرفه ای منزل در جویبار دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری سارق حرفه ای منزل با 11فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ غلامرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان جویبار موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از برررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به 11 فقره سرقت گوشی های تلفن همراه، طلاجات ، لپ تاپ واشیاء کم حجم منازل اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری، از دستگیری 3 مالخر اموال سرقتی و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در ادامه رسیدگی به این پرونده نیز خبر داد و بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

 

 

دستگیری 6 سارق اماکن خصوصی در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 6 سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 15فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 6 سارق حرفه ای شدند.

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد .

وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند ، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناس، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

----------------------------------------------------------

 

کشف 3 کيلو گرم موادمخدر در بابلسر 

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف 3کیلوگرم موادمخدر تریاک و دستگیری عامل افیونی در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" حسین اسدی " در تشریح این خبر گفت: در پي کسب خبری مبني بر فعالیت یک قاچاقچی موادمخدر در سطح شهرستان بابلسر موضوع در دستور کار پليس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری ماموران پلیس راه مستقر در محور مواصلاتی شهرستان در عملياتی ضربتی متهم را در حین ورود به این شهرستان با یک خودروی پرايد دستگیر کردند.

سرهنگ اسدی در ادامه بیان داشت: در بازرسي از خودروی متهم 3کیلو گرم تریاک به همراه 4 دستگاه گوشی همراه کشف و متهم نیز پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به آثار مخرب موادمخدر در جامعه، خاطرنشان کرد: احساس مسئوليت شهروندان در مبارزه با موادمخدر و ارائه اطلاعات و اخبار پيرامون اين معضل اجتماعي 110 مي تواند گام موثري در پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد.

 

-------------------------------------------------------

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی، در ادامه افزود: در این راستا ماموران گشت کلانتری 11 این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ "زارع" خاطر نشان کرد: متهم که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده است، در بازجویی های فنی تاکنون به 15فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به شهروندان،توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.

 

-----------------------------------------------------

 

دستگیری سارق سیم برق در رامسر 

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری سارق سیم برق با 15 فقر ه سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ علی قیصری با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت هاي متعدد سیم برق در شهرستان رامسر ، پيگيري پرونده در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ قیصری، خاطر نشان كرد: متهم در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده به 15 فقره سرقت سیم برق از منازل در حال احداث این شهرستان اقرار کرد .

وی در ادامه اظهار داشت: متهم پس از تشكيل پرونده با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

سرهنگ "قیصری در خاته با اشاره به این که امنيت يك نياز عمومی و توليد آن نيازمند مشاركت همگانی است، به مالکان مالکان ساختما ن های درحال ساخت توصیه کرد: ضمن استفاده از نگهبان در ساختمان های در حال احداث و حفظ اموال خود، درصورت وقوع سرقت مراتب را ازطریق تلفن 110 مراتب به پلیس اعلام دارند.

 

----------------------------------------------

 

اهمیت ازدواج از دیدگاه اسلام 

ازدواج نخستین گام برای تشکیل خانواده است و به سبب همه کارکردها و نتایجی که خانواده داراست ، عملی ارزشمند و ستوده است . ازدواج مایه آرامش زن و مرد است .... 

از نشانه های خداوند اینکه از نوع خودتان همسرانی برای شما آفرید تا بدان ها آرام گیرید و میانتان دوستی و رحمت نهاد، این آرامش نتیجه ارضاء صحیح گرایش ها ی انسان است زیرا آرامش انسان مقدمه حرکت او به سوی کمال است و آرامش و سلامت اخلاقی جامعه نیز در گرو آرامش و سلامت افراد آن است .

آسایش روانی فرد و امنیت اخلاقی اجتماع از طریق ازدواج تامین می شود . پیامبر گرامی اسلام فرموده اند : در اسلام هیچ بنایی در نزد خداوند محبوب تر از ازدواج نیست .

ترغیب به ازدواج و تاکید بر آن حکایت از تاثیر مثبت آن در حرکت تعاملی انسان دارد، همچنان که ترک ازدواج آثاری منفی در این خصوص دارد . هدف اصلی از ازدواج تسهیل تقرب به خداست برخی از روایات ترک ازدواج را موجب کم بهرگی از عبادات و یا عذاب اخروی دانسته اند .

انتخاب همسر:

چنین بنای مبارکی در صورتی می تواند آرامش زن و مرد و فرزندان آنان را پدید آورد که در گام نخست با اندیشه و سنجش صحیح انجام گیرد .

ازدواج صرفا ارضا کننده غریزه جنسی نیست، بلکه مقدمه تاسیس نهاد خانواده است، در درون این نهاد علاوه بر تمتع جنسی همسران از یکدیگر ، بسیاری از نتایج دیگر به دست می آید که همگی وابسته به پایداری خانواده و محبت آمیز بودن روابط اعضای آن است .

برای آنکه خانواده ها از آغاز به شکلی مطمئن پایه ریزی شوند انتخاب همسر باید به شیوه ای صحیح باشد، یعنی به گونه ای که احتمال تامین اهداف خانواده را بالا ببرد، بنابراین معیار های گزینش همسر نمی تواند یکسویه باشد . مثلا تاکید بر زیبایی همسر یکسویه نگری است ؛ کسی که زیبایی همسر و یا ثروت او را یگانه معیار انتخاب قرار می دهد، به فرزندان خانواده نیاندیشیده و به تاخیر اخلاقی و دینی همسران بر یکدیگر توجه نکرده است ، معیار انتخاب باید به گونه ای باشد که خانواده محیطی مناسب برای رشد معنوی اعضای آن باشد .

همسران:

بعد از انعقاد پیمان همسری، خانواده تشکیل می شود و اولین رابطه ای که پدید می آید رابطه زوجیت است، این رابطه پدید آورنده دو نقش برای شوهر و زن است، هریک از این دو نقش حقوق و تکالیفی را ایجاب می کند، این حقوق و تکالیف وضع شده اند تا اهداف ازدواج به بهترین شکل ممکن تحقق یابد .

جنبه های اخلاقی ادای حقوق و انجام تکالیف همسری بسیار است اگر هدایت کننده روابط همسری ، اخلاق باشد نتایج بهتری از ازدواج حاصل می شود .

نقش و وظیفه شوهر:

تامین غذا ، بهداشت، پوشاک، مسکن، لوازم ضروری زندگی زن بر عهده شوهر است، این وظایف بر مرد واجب است .

علاوه بر وظایف، مرد به لحاظ اخلاقی موظف است با همسر خود با اخلاق نیکو رفتار کند و اسباب آرامش او را با رفتار مناسب خود فراهم آورد . پیامبر اکرم فرمودند: کامل ترین ایمان از آن مومنی است که خوش خلق ترین مومن است و به خانواده اش از همه مهربان تر است .

بردباری در مقابل زن علاوه بر حفظ رابطه همسری از خطر سردی و جدایی نوعی عمل تربیتی است و ثواب اخروی دارد، مردی که بر بداخلاقی همسرش شکیبا یی میکند خداوند پاداش همچون پاداش ایوب که بر بلا شکیبا بود خواهد داد .

حفاظت زن از آلوده شدن به گناه و بازداشتن او از اخلاط غیر لازم با مردان ، از تکالیف شوهر است که محیط خانواده را سالم و محیط اجتماع را امن می سازد، مرد در انجام این وظیفه باید حد اعتدال را رعایت کند.

امیرالمومنین (ع) فرمودند: از غیرت نابجا پرهیز کن که درستکار را به نادرستی کشاند و پاکدامن را به بدگمانی خواند .

زن:

زن همچون مرد وظیفه دارد به همسر خود وفادرار باشد، زنان اگر از شوهران خود اطاعت کنند و پاکدامنی کنند بر حفظ اموال و منافع شوهر خود کوشا باشند از نعمت بهشت برخوردار خواهند بود زیرا رضایت شوهر در کمال زن بسیار موثر و شرط بهره مندی او از آخرت نیکوست .

مدارا با شوهر و عمل بدرفتاری او اجری بسیار دارد و مقام زن را بالا می برد و پاداشی همچون پاداش آسیه همسر فرعون به او خواهد داد .

تهیه وتنظیم : فاطمه فرجی- مددکار اجتماعی کلانتری 11 گلوگاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار