نماینده روسیه در سازمان ملل:
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت بهترین کاری که آمریکا می تواند برای اثبات همبستگی با لبنان پس از انفجار بیروت انجام دهد لغو تحریم های اعمالی علیه این کشور است.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 06 August 2020

آمریکا برای اثبات همبستگی با لبنان تحریم ها علیه بیروت را لغو کند

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد خواستار رفع تحریم های واشنگتن علیه لبنان پس از انفجار بیروت شد.

«دیمیتری پولیانسکی» در کنایه به «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: جناب وزیر امور خارجه، بهترین کاری که آمریکا در حال حاضر می‌تواند انجام دهد و همبستگی واقعی خود را اثبات کند این است که تحریم‌های یک‌جانبه علیه لبنان را لغو کند تا این کشور بتواند خود را بازسازی کند.

این دیپلمات روس در ادامه با لیست کردن تحریم‌های آمریکا علیه لبنان نوشت که اگر آمریکا این کار را نکند صحبت های مقامات آن تنها یک ریاکاری صرف است.

گفتنی است که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به صورت تلفنی با «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان پیرامون حادثه انفجار دیروز در بندر بیروت گفتگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا با اتخاذ ژست عوام‌فریبانه همیشگی کشورش در گفتگو با نخست وزیر لبنان ادعا کرد که واشنگتن آماده هرگونه کمکی به بیروت است!

نخست‌وزیر لبنان نیز در این گفتگو با برشمردن میزان خسارت های وارده اطمینان داد که تحقیقات برای یافتن علت انفجار بندر بیروت آغاز شده و تأکید کرد که مسئولان این حادثه محاکمه خواهند شد.

در پی انفجار مهیب عصر دیروز سه‌شنبه در بیروت تا کنون مرگ بیش از یکصد نفر تایید شده و بیش از ۴ هزار نفر نیز مجروح شده اند.

منبع : مهر

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، لبنان ، بیروت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار