نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مقاومت و ایستادگی بر ارزش ها منشور راه آینده ملت ایران و ملت های مسلمان است و عزت،کرامت و سربلندی ملت ها در گرو پایبندی به ارزش ها است.
کد خبر: ۸۸۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 05 August 2020

به گزارش تابناک مرکزی آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در دیدار با جمعی از اعضای ستاد کنگره شهدای استان به مناسبت سالگرد شروع فعالیت کنگره شهدای استان در فضای مجازی گفت: آیات ۱۶۹ تا ۱۷۸ سوره مبارکه آل عمران به خوبی در خصوص مقام شهدا، ارزش شهید و شهادت، وظایف و رسالت دیگران و جایگاه افرادی که در راه خداوند مجاهدت و جهاد می کنند، روشنگری کرده است.

دری نجف آبادی اظهار کرد: موضع گیری در برابر دشمنان، رفتار در مقابل تبلیغات سوء دشمن و جنگ روانی آنها از دیگر مسائلی است که این آیات به وضوح به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: مسئله مقاومت و ایستادگی بر روی ارزش ها در برابر تخریب ها و حملات روانی دشمنان یکی از مسائل مهمی است که این آیات کریم مورد اشاره قرار گرفته است.

امام جمعه اراک بیان کرد: قرآن کریم مقاومت ، پایداری، پایمردی را رمز عبور از توطئه ها و نقشه های شیطانی بیگانگان می داند و این مسئله امروز درس های بزرگی دارد که باید به آن توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مقاومت و ایستادگی بر ارزش ها منشور راه آینده ملت ایران و ملت های مسلمان است و عزت،کرامت و سربلندی ملت ها در گرو پایبندی به ارزش ها است.

وی ادامه داد: امروز توجه همه به خصوص جریان انقلابی، نهادهای انقلابی و گروه های مردمی بر مسئله مقاومت و تبیین ابعاد آن یک اولویت و ضرورت مهم محسوب می شود که باید به آن توجه داشت.

دری نجف آبادی با اشاره به اینکه جبهه استکبار با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد برای ضربه زدن به جبهه مقاومت مشغول توطئه و فتنه انگیزی است بیان کرد: لذا جنگ امروز جنگ بین اسلام و کفر و جنگ اراده هاست.

امام جمعه اراک افزود: بی تفاوتی نسب به مسئله مقاومت یک موضوعی است که قرآن کریم نسبت به آن هشدار داده و این یک درس بزرگ دیگر است.

وی ادامه داد: مجاهدت ایثار، فداکاری و در نهایت شهادت در راه خدا عالی ترین مقامی است که خداوند به انسان هدیه می دهد و امروز همه باید هدفمان برای رسیدن به این مقام ارزشمند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: به برکت امام و انقلاب اسلامی راه شهادت و مجاهدت در راه خدا در کشور گشوده شده و شهدا در مقطعی افتخارات بزرگی آفریدند و امروز باید علاوه بر اینکه یاد و خاطره این بزرگمردان را گرامی میداریم وظیفه داریم افتخاراتی که کسب کرده اند را برای نسل جوان و آینده به خوبی تبیین کنیم.

دری نجف آبادی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی احیای فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دانست و بیان کرد: همه باید قدر این دستاورد ارزشمند را به خوبی بدانیم و همه وظیفه داریم از مقام شهدا و شهادت به خوبی پاسداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه احیای فرهنگ جهاد و شهادت مسیر زندگی بسیاری از جوانان را تغییر داد و آنها را به عالی ترین درجات قرب خداوند و جایگاهی الهی رساند گفت: امروز باید تلاش کنیم فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه زنده بماند و از ابزار و روش های نوین همراه با ابتکار خلاقانه این فرهنگ ارزشمند را به خوبی تبیین و تقویت کنیم.

امام جمعه اراک یادآور شد: جوانان غیرتمند ایران اسلامی در مقاطع مختلف انقلاب به خوبی نشان داده اند پایبند به فرهنگ جهاد و ایثار هستند و در مقاطع مختلف به شکل های مختلف از جمله جهاد نظامی، جهاد سازندگی ، جهاد فرهنگی ، جهاد علمی و امروز هم جهاد پزشکی، سلامت  و مواسات نقش آفرینی می کنند.

وی اضافه کرد: کنگره شهدای استان مرکزی و دیگر کنگره های شهدا با چندین سال برنامه ریزی و هدفگذاری صحنه هایی ارزشمند و ماندگاری خدمت رسانی و جهاد در حوزه های مختلف را به نمایش گذاشته و می گذارند و مایه غرور و عزت ایران اسلامی است.

دری نجف آبادی کنگره شهدای استان مرکزی را یکی از رویدادهای بزرگ استان مرکزی عنوان کرد که فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار و عزت را به نمایش گذاشت و پیوند عمیق مردم استان را با جهاد و شهادت تبیین نمود بیان کرد: جهاد تبیین و خدمت گذاری یکی از مهمترین مسائلی بود که کنگره شهدای استان مرکزی به خوبی انجام داد و امروز هم هنوز این مسئله ادامه دارد.

وی افزود: بیین راه شهدا، رزمندگان و عملکرد استان مرکزی در سال های دفاع مقدس که چه مجاهدت هایی انجام دادند و خدمت گذاری به مردم و رفع محرومیت زدایی از مهمترین رسالت کنگره شهدای استان بود که به خوبی انجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمع آوری اسناد شهدای استان و دسته بندی آنها یکی دیگر از اقدامات کنگره که کار بزرگی صورت گرفت و انجام این کار بزرگ نشان از همت و اراده دست اندرکاران کنگره شهدا بود که بسیار قابل تقدیر است.

امام جمعه اراک بیان کرد: بیش از ۱۶ اجلاسیه در جریان برگزاری کنگره اصلی برگزار شد که هرکدام مخصوص قشر خاصی در جامعه بود و اجلاسیه ها به خوبی نقش اقشار جامعه همچون کارگران، مهندسین ، بهداری رزم ، روحانیون، فرهنگیان ، گروه های مردمی ، مهندسین ، سنگرسازان بی سنگر ، دانشگاهیان ، بانوان ،  پیشکسوتان ، ارتش ، سپاه، بسیج ، ناجا و همه افراد در دفاع مقدس را به خوبی برای نسل جوان تبیین کرد.

وی ادامه داد: هرکدام از اجلاسیه هایی که در مرکز استان و شهرستان هایی چون محلات ، خمین ، ساوه ، فراهان دلیجان و بخش های دیگر استان برگزار شد به اندازه یک کنگره محتوا و حرف داشت و زحمات بسیاری برای آن انجام شد که بسیار قابل تقدیر است.

دری نجف آبادی افزود: بزرگترین توفیق و نعمتی که به برکت کنگره شهدای استان برای مردم استان رقم خورد دیدار اعضای ستاد کنگره به نمایندگی عموم مردم با مقام معظم رهبری بود که آثار و برکات بسیار فراوانی را به همراه داشت.

امام جمعه اراک بیان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای استان یک منشور برای مردم استان و همه علاقمندان و دلسوزان به فرهنگ ایثار و جامعه است که امروز باید ابعاد گسترده این بیانات ارزشمند را هم تبیین و هم عملیاتی کنیم و این یک رسالت بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه در جریان برگزاری کنگره شهدای استان در طول شش سال گذشته اقدامات بسیار محتوایی خوبی انجام شده که امروز از این محتواهای ارزشمند باید به خوبی استفاده کنیم گفت: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی کنگره بود که توسط جهادگران و بسیجیان انجام شد که هدیه بیش از یک هزار جهیزیه یک نمونه این خدمات بود و باعث خوشحالی بسیاری از خانواده ها و خصوصا جوانان شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه کنگره شهدای استان فرهنگ جهاد و شهادت را یک بار دیگر در استان زنده کرد و جایگاه و عظمت شهادت را بار دیگر برای عموم مردم و خصوصا جوانان تبیین کرد و باعث شد مردم یک بار دیگر به مجاهدت های شهدا و رزمندگان افتخار کنند و این دستاورد بسیار بزرگ و ارزشمندی است افزود: کنگره شهدای استان از شروع برگزاری تا اجلاسیه نهایی جمعیت بسیار گسترده ای را درگیر خود کرد و توانست تاثیرگذاری بسیار خوب و موثری داشته باشد که این قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی کارنامه بسیار درخشانی از خود به جای گذاشت و امروز رسالت بزرگ همه مردم این  حفظ و تقویت این کارنامه ارزشمند است که باید راه و اقدامات بسیار خوب کنگره شهدا را با قوت ادامه دهیم.

دری نجف آبادی گفت: اقدامات ارزشمند کنگره شهدا قابلیت ماندگاری برای سالیان طولانی دارد و آیندگان می توانند از دستاوردهای ارزشمند کنگره شهدا به خوبی استفاده کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه تا دشمنانی همچون استکبار جهانی، صهیونیستی، فرقه های ضاله و خباثت انگلیسی ها را داریم به مسئله شهادت و ایثار نیاز داریم گفت: امروز که دشمنان اسلام و انقلاب تمرکز خود را در فضای مجازی برای تخریب فرهنگ های ارزشی همچون ایثار و شهادت گذاشته فعالیت جریان ارزشی و انقلابی با محوریت ایثار و شهادت یک ضرورت است که باید به آن توجه داشت.

وی اظهار کرد: خوشبختانه کنگره شهدای استان در موضوع استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها هم به خوبی استفاده کرد و فعالیت کنگره در رسانه ها و فضای مجازی بسیار قابل تحسین و ستایش است و باید ادامه دار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عزت و سربلندی ، استقلال ، سعادت دنیا و آخرت ملت ایران و ملت های مسلمان در سایه جهاد و شهادت است.

دری نجف آبادی با بیان اینکه فرمانده سپاه روح الله استان زحمات بسیار ارزشمندی در جریان برگزاری کنگره انجام دادند و به طور عملیاتی در میدان بودند که جا دارد از زحمات دلسوزانه ایشان تقدیر ویژه به عمل آوریم بیان کرد: یک رسالت بزرگ بر دوش داریم و آن محافظت از پرچم ایثار و شهادت و سپردن آن به دیگران و نسل های بعد است چراکه این پرچم امام حسین(ع) و مکتب عاشورا است و همه در قبال آن تکلیف بزرگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه ها راویان جریان باعظمت کنگره بودند و در روایت گری این جریان بزرگ و ارزشمند نقش موثر و تاثیرگذاری ایفا کردند و کمال تشکر را از همه آنها داریم و درود به مقام عالی امام ، شهدا، جانبازان ، خانواده‌های معظم شهدا می فرستیم و از کلیه دستندرکاران کنگره با عظمت شهدای استان و خدمتگذاران تقدیر و تشکر می کنیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار