اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 14 مرداد
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 14 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۸۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 04 August 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 14 مرداد ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 14 مرداد بشرح زیر است :

کلاهبردار میلیاردی در چالوس دستگیر شد 

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار حرفه ای 15 میلیارد ریالی در شهرستان چالوس خبر داد. 

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر کلاهبرداری از چند تن از شهروندان در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی چالوس با انجام تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار میرزایی، تصریح کرد: این کلاهبرداری حرفه ای که تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران و خوزستان نیز قرار داشته، با معرفی خود به عنوان کارمند یکی از شرکت های دولتی با وعده خرید خودروهای داخلی و خارجی با دریافت مبالغی به عنوان ودیعه از مردم کلاهبرداری می کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان مازندران در ادامه اظهار داشت: متهم تا کنون به کلاهبرداری از 8  تن از مردم در مجموع به مبلغ 15 میلیارد ریال در شهرستان چالوس و استان های البرز،تهران و خوزستان اعتراف کرد.

وی از کشف 14 هزار و 500 دلار وجه نقد که از برخی از شاکیان این پرونده کلاهبرداری کرده در حین دستگیری از متهم خبر داد و در خاتمه به مردم توصیه کرد: ضمن عدم اعتماد به افراد ناشناس برای خرید هرگونه کالا و خدمات از مراجع قانونی و صنفی مربوطه اقدام کنند.

 

محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

رئیس پلیس راه استان مازندران از محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز چهار شنبه 15 مرداد ماه تا ساعت 6 صبح روز یکشنبه 19 مردادماه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا قدمی" با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، در تشریح این خبر، گفت: به منظور افزايش ايمني ،ايجاد کشش و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 15 مردادماه تا ساعت 6 صبح روز یکشنبه 19 مردادماه در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به جز موتورسيکلت هاي انتظامي و امدادي براي انجام ماموريت هاي ضروري در مسير مجاز جريان ترافيک تا ساعت 6 صبح روز یکشنبه 19 مردادماه از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه و بالعكس ممنوع است .

سرهنگ قدمی با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت از محور كرج- چالوس، تصریح کرد: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 12 ظهرروزهای چهارشنبه و پنج شنبه 15 و 16 مردادماه تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از مرزن آباد به سمت کرج و آزادراه تهران شمال ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در در محل تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 3 بعد از ظهر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 15 و 16 مردادماه تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از آن از کرج- دوراهی شهرستانک و آزادره تهران- شمال به سمت مرزن آباد بصورت يك طرفه خواهد بود.

قدمی همچنین تصریح کرد: در موج برگشت مسافرت ها، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روزهای جمعه و شنبه 17 و 18 تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد، از کرج و ابتدای آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و درصورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر روزهای جمعه و شنبه 17 و 18 مرداد ماه تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از مرزن آباد به سمت کرج و آزاد راه تهران- شمال به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی با اشاره به ممنوع بودن تردد كليه تریلر ها از محور هراز عنوان کرد: تردد کلیه كاميون ها و كاميونت ها به استثناي حاملين مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 15 مرداد ماه از این محور ممنوع است و همچنین از ساعت 6 صبح روزهای پنج شنبه ، جمعه و شنبه 16،17 و 18 تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از این محور ممنوع است .

قدمی همچنین اظهار داشت: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر روزهای جمعه و شنبه 17 و 18 مردادماه تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 5 بعد از ظهر روزهای جمعه و شنبه 17 و 18 مردادماه تا ساعت 2 بامداد روزهای بعد در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء) به صورت یک طرفه است .

سرهنگ قدمی یادآور شد: در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت های مقطعی از مسیر شمال به جنوب و یا جنوب به شمال محورهای هراز و کرج- چالوس اعمال خواهد شد.

سرهنگ قدمی از اعمال محدودیت های تردد در محور فیروزکوه به قائم شهر نیز خبر داد و گفت: تردد انواع تریلر و کامیون به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12ظهر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 15 مردادماه از مسیر جنوب به شمال این محور ممنوع بوده و همچنین از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز شنبه 18 مردادماه تردد کلیه تریلر ها و کامیون ها به استثناء حاملان مواد سوختنی و فاسدشدنی از مسیر شمال به جنوب محور قائم شهر، فیروزکوه ، تهران و بالعکس ممنوع می باشد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، در خاتمه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از سفرهای غیر ضرور- در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

 

----------------------------------------------------------------

 

دستگيري سارق اموال داخل خودرو در "قائم شهر" 

فرمانده انتظامی شهرستان "قائم شهر" د از دستگيري سارق اموال داخلی خودرو با 16 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مهدی خادمی " در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت اموال داخل خودرو در شهرستان قائم شهر موضوع در دستور كار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت .

سرهنگ خادمی، افزود: ماموران تجسس کلانتری 11 با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم تاکنون به سرقت 6 خودرو و رها کردن آن در حاشیه محورها پس از سرقت قطعات داخلی و همچنین سرقت اموال 10 خودروی پارک شده دیگر در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی قائم شهر از دستگیری یک مالخر اموال سرقتی در ادامه رسیدگی به این پرونده نیز خبر داد و با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصيه كرد: به منظور پيشگيري از سرقت داخل خودرو وجه نقد، اشياء قيمتي و غیره را در داخل خودرو قرار نداده و خودرو را به تجهيزات بازدارنده و ضد سرقت مجهز كنند.

 

-------------------------------------------------------------

 

پلمپ 11 واحد صنفي متخلف در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از پلمب 8واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی و پیشگیری از بیماری کرونا، طرح کنترل و نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی از 16واحد صنفی مذکور در این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ حسین زاده، افزود: در اجرای این طرح 8 واحد پذیرایی به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پلمب شد.

فرمانده انتظامی محمودآباد از تداوم و استمرار اقدامات كنترلي و طرح های نظارتي در این شهرستان خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

 

-------------------------------------------

 

دستگیری سارق موتورسیکلت سرقت در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان "بهشهر" از شناسایی و دستگیری سارق موتور سیکلت با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت در بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان شهرستان بهشهر، تصریح کرد: ماموران ، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، سارق را شناسایی و در نخفیگاهش دستگیر کردند .

وی، اظهار داشت: متهم که دارای سابقه سرقت نیز می باشد در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت موتور سیکلت در این شهرستان اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان به رانندگان و مالکان خودروها توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات بازدارنده، از پارک خودرو ، موتور سیکلت و وسائط نقلیه موتوری در محیط های تاریک و فاقد روشنایی مناسب خودداری کنند.

 

کلاهبرداری اینترنتی تهدیدی برای امنیت و آرامش 

با توسعه مشاغل و فعالیتهای اینترنتی که یکی از ابزارهای دولت برای اشتغال زایی و ارائه خدمات به شهروندان به حساب میآید نیاز منذ اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از سوء استفاده مجرمان است که اگر محقق نشور منجر به وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر ی به افراد می شود... 

با توجه به محدود نبودن فضاي مجازي به مکان و زمان خاص، استفاده روز افزون آحاد جامعه از اين فضا، امکان حضور افراد با چهره های غیرواقعی و فریبکارانه و در نهایت سهولت و گستردگی ارتکاب انواع و اقسام سوء استفادهها و کلاهبرداریها در این فضا، با جرایم و کلاهبرداریهای بسیاری در این فضا مواجه هستیم که تبعات ناشی از آن خيلي گسترده تر از فضاي فيزيکي است.

کلاهبرداری اینترنتی همانند سایر جرایم، خسارات جبران ناپذیری بر اشخاص، سازمانها و دولتها وارد میکند و امنیت کاربران را به خطرمیاندازد.

امروزه مشاغل و فعالیتهای اینترنتی بسیار توسعه یافته و یکی از ابزارهای دولت برای اشتغال زایی و ارائه خدمات به شهروندان به حساب میآید، لذا اگرتدابیری اتخاذ نشود و راه حلهایی برای جلوگیری از سوء استفاده مجرمان مطرح نشود منجر به وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر روحي، روانی و مالي به افراد میشود.

مجرمان و کلاهبرداران رایانهای صرفاً محدود به یک سری بنگاههای خاص نیستند و هرفرد میتواند با داشتن یک رایانه و برخورداری از خط اینترنت مرتکب یک جرم رایانهای شود و به یک مجرم مجازی تبدیل شود.

متأسفانه پیش از آنکه قانونگذاران و برنامه ریزان در ایران به فکر تدوین و تصویب قانون تجارت الکترونیکی بیفتند، سود جویان و کلاهبرداران، از امکانات منحصربه فرد این شبکه استفاده کرده و با اجرای طرح های دهن پرکن و مردم فریب، به خالی کردن جیب مردم مشغول شدند.

پس از کش و قوسهای فراوان، قانون مجازاتهای جرایم رایانهای در ایران مشتمل بر 56 ماده و 25 تبصره نجم خرداد ماه 1388 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در 20 خرداد 1388 تایید شورای نگهبان رسید و در تاریخ 10 تیرماه 1388 توسط رئیس جمهور به وزارت دادگستری ابلاغ شد که فصل سوم آن شامل سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه میباشد.

مجازات این جرم در ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه ای؛ رد مال به صاحب آن و حبس یا جزای نقدی یا هردو مجازات، در نظر گرفته شده است.

طی بررسی بعمل آمده استان مازندران ؛ در سال 1398 به طور کلی میزان وقوع سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه , در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 48 درصد افزایش داشته است و این میزان افزایش به ترتیب در شهرستان های قائمشهر–آمل-بابل و بهشهر ؛ نمود بیشتری داشته است.

این در حالی است که در تعدادی از شهرستان ها همانند رامسر، سوادکوه، کلاردشت، سوادکوه شمالی، میاندورود، محمودآبادو... وقوع این بزه منفی می باشد.در ضمن از لحاظ کشف , افزایش چند برابری و در دستگیری ها 56درصد افزایش را نشان می دهد.

وضعیت آماری استان مازندران نشان از آن دارد علیرغم فعالیت پلیس فتا در کشف و دستگیری متهمان این بزه، متأسفانه میزان وقوع روند افزایشی خود رادارد و ضرورت اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های مرتبط به خصوص اصحاب رسانه برای افزایش میزان آگاهی عموم از شیوه و شگردهای کلاهبرداری اینترنتی بیشتر ملموس می شود و آجاد مردم باید سواد استفاده از تجهیزات رایانه ای خود را بالا برده تا مورد سوء استفاده و کلاهبرداری افراد سودجو واقع نگردند.

از سویی استان مازندران یکی از استان هایی است که میزان کاربر فضای سایبری آن در سطح کشور بالاست و این در حالی است که یکی از استان هایی است که در سطح کشور بیشترین میزان بیکاری افراد تحصیلکرده و آشنا با فضای سایبری را دارد و این موضوع در کنار شرایط کرونایی کشور و استان مازندران که در وضعیت قرمز قرار دارد و الزام بر این شده که مردم بسیاری از کارهای خود را از طریق فضای مجازی انچام دهند.

لذا می طلبد در کنار اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های متولی در فضای واقعی همانند افزایش فرصت های شغلی و رفع دغدغه های اقتصادی مردم به خصوص قشر جوان ، دستگاه های مرتبط فرهنگی و رسانه ای در فضای مجازی فعالیت پیشگیرانه را با هدف افزون نمودن هوشیاری و آگاهی مردم بیش از قبل ارتقاء دهند.

تهیه و تنظیم:معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران-اداره برآورد و افکارسنجی

خبر: سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار