رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در شهر بیروت، پایتخت لبنان خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶ 04 August 2020
رسانه‌ها از شنیده شدن صدای انفجار در شهر بیروت، پایتخت لبنان خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شبکه المیادین لبنان با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست.

در حالی که شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا از انفجار در بندر بیروت خبر داده، شبکه الجزیره قطر گزارش داد که این انفجار در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان روی داده است.

الجزیره افزود: صدای انفجار مهیبی در نزدیکی منزل سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان در مرکز بیروت و اندکی پیش از صدور حکم قضایی درباره ترور پدرش رخ داده است.

با این حال شبکه الجزیره دقایقی بعد به نقل از منابع لبنانی گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد انفجار در یکی از انبار‌های مواد منفجره (مانند طرقه) واقع در بندر بیروت رخ داده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم گزارش داد که انفجار مهیبی در نزدیکی منزل سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان رخ داده و تلفات بزرگی به همراه داشته است.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش داده که انفجار مهیبی در بیروت رخ داده و صدای آن در سراسر پایتخت لبنان شنیده شده است.

با این حال همین خبرگزاری در خبری دیگر اعلام کرد که هنوز دلیل و محل دقیق انفجار مشخص نشده، اما دفتر این خبرگزاری در مرکز بیروت براثر این انفجار به لرزه درآمده و دود غلیظی در آسمان بیروت مشاهده شده است.

تصاویر و ویدیو‌های منتشر شده از محل حادثه، حکایت از آن دارد که انفجار شدید بوده و ستونی از دود به ارتفاع زیاد در آسمان دیده می‌شود.

شبکه المیادین لبنان نیز با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست.

خبرنگار اسکای نیوز عربی در بیروت نیز اعلام کرد که وقوع دو انفجار پی در پی در بندر بیروت تایید شده است.

المیادین نیز از زخمی شدن صد‌ها نفر در این انفجار خبر داد و اعلام کرد: ده‌ها مجروح به بیمارستان‌های نزدیک محل وقوع انفجار منتقل شده اند.

خبرنگار این شبکه افزود: انباری که در آن انفجار رخ داده، حاوی ماده بنزین بوده است. انفجار منجر به شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌های مجاور در بیروت شده است.

وی با اشاره تلفات مادی شدید ناشی از انفجار در بندر بیروت در ادامه گزارش داد: نیرو‌های ارتش لبنان و خودرو‌های آمبولانس زیادی برای انتقال مجروحان این انفجار به محل حادثه رسیده اند.

همزمان شبکه خبری اسکای نیوز عربی هم در خبری اعلام کرد که خبر‌هایی از کشته شدن دست کم یک نفر در این انفجار مخابره شده است.

خبرنگار المیادین در فلسطین نیز در این باره گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی درباره وجود سلاح حزب الله در بندر بیروت سخنی به میان نیاورده اند.

وی افزود: آنچه برخی سایت‌های وابسته به احزاب لبنانی به نقل از رسانه‌های اسرائیلی منتشر شده اند، ساختگی است.


براساس گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، وزیر بهداشت لبنان در این باره گفت که انفجار ناشی از مواد منفجره بوده و شمار زخمی‌ها بسیار بالاست.

این شبکه همچنین اعلام کرد که «بدری ضاهر» مدیرکل گمرک لبنان اعلام کرده که در جریان این انفجار یک انبار مواد شیمیایی در بندر بیروت منفجر شده است.

واکنش آمریکا

جسیکا مک نالتی سخنگوی پنتاگون نیز در واکنش به انفجار بیروت گفت: ما تحولات انفجار در بیروت را رصد می‌کنیم و اظهار نظر در این خصوص هنوز زود است.

فرماندهی مرکزی آمریکا هم در واکنش به انفجار اعلام کرد: درباره تلفات انسانی بالای انفجار بیروت نگرانیم و در حال پیگیری گزارش‌ها هستیم.

آتش سوزی همچنان ادامه دارد

خبرنگار المیادین در بیروت گزارش داد که آتش سوزی در انبار شماره ۱۲ و جایی که انفجار رخ داده، همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش این شبکه، روند انتقال مجروحان انفجار همچنان ادامه دارد و براثر انفجار به ساختمان‌های زیادی خسارت وارد آمده است.

المیادین افزود که نگرانی‌هایی از وقوع شمار زیاد کشته شدگان ناشی از این انفجار وجود دارد.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار