سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هم اکنون ۲۹۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر در آی سی یو هستند.
کد خبر: ۸۸۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 04 August 2020

 بیشترین میزان انتقال کرونا از ناقلان بی‌علامت است/ بستری ۲۹۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در قزوین

پیمان نامدار ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ، با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از روند صعودی بیماری کرونا اظهار کرد: اکنون بیشترین میزان آلودگی مربوط به ناقلان بدون علامت بوده که در اجتماعات حضور پیدا کردند.

وی افزود: ناقلان بدون علامت نقش بسیاری در همه‌گیری ویروس کرونا در جامعه داشتند؛ خصوصاً کسانی که به عنوان ابر ناقل معرفی می‌شوند و می‌توانند ۲ تا ۳ برابر ناقلان معمولی این بیماری را در محیط منتشر کرده و افراد زیادی را آلوده کنند.

بستری 65 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: متاسفانه در بعضی جشن‌های عروسی‌ها، مراسم عزا و اجتماعات غیرضرور، تعداد زیادی از حاضران توسط یک نفر که ناقل کووید19 بوده به این بیماری مبتلا شدند.

وی با اشاره به آمار بیماران مبتلا به کرونا در قزوین بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند که نسبت به روز گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نامدار عنوان کرد: هم اکنون ۲۹۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر در آی سی یو هستند و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کردند.

وی در پایان گفت: از همه هم وطنان درخواست می‌کنیم با قرنطینه افرادِ در تماس و جداسازی بیماران و پرهیز از حضور در اجتماعات غیرضرور و استفاده از ماست کادر درمان را در کاهش بیماری یاری کنند.

منبع : صبح قزوین 

برچسب ها: کرونا ، قزوین ، مرگ و میر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار