وزیر بهداشت خبر داد
وزیر بهداشت گفت: کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار می‌شود ضمن اینکه مقرر شد کمیته تخصصی برای اعمال پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر در برگزاری آزمون‌ها تشکیل شود.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 04 August 2020

کنکور سراسری در موعد مقرر برگزار می‌شود/جزئیات پروتکل های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت درباره نتیجه جلسه مشترک با وزارت علوم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در وزارت بهداشت گفت: در جلسه امروز با حضور دکتر غلامی وزیر علوم و دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش و برخی نمایندگان مجلس مقرر شد کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد رأس موعد مقرر برگزار شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد کمیته تخصصی برای پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه تر از آزمون دکتری تشکیل شود تا برای برگزاری آزمون‌های سراسری با سختگیری بیشتری اجرا شود. رؤسای کمیسیون آموزش و بهداشت و کمیسیون اجتماعی در کنار همکارانم در وزارت بهداشت و وزارت علوم و سازمان سنجش یک بار دیگر پروتکل‌ها را مرور می‌کنند.

نمکی افزود: سه مرحله برای کنکور وجود دارد یکی ورود داوطلبان به حوزه‌های کنکور، یک مرحله در داخل حوزه‌های کنکور و مرحله دیگر بازگشت به منزل که باید برای این مراحل پروتکل‌های سختگیرانه‌ای اجرا شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: قرار شد که در مناطق مختلف پروتکل‌های بهداشتی تغییر کند. دکتر شهریاری مثالی را از سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه گرمسیری عنوان کرد. قطعاً در چنین شرایط و اوضاع با آب و هوای متفاوت باید فاصله‌ها و پروتکل‌ها را متفاوت ببینیم.

وی افزود: قرار شد فضای اشغال هر سالن و یا حوزه ۲۰ درصد بیشتر نباشد. فاصله گذاری ها حداقل ۲ متر باشد. قرار شد داوطلب یا دانش‌آموز اگر ماسک و پک بهداشتی داشت یا نداشت جداگانه ما برای آنها تهیه کنیم و به آنها تحویل دهیم. ممکن است استفاده از ماسک برای داوطلب برای چند ساعت مشکل باشد و بخواهد آن را تعویض کند که همکاری می‌کنیم.

نمکی خاطرنشان کرد: قرار شد ناظران وزارت بهداشت از همکاری بسیج، نمایندگان و سازمان‌های مردم نهاد کمک بگیرند.

وی گفت: قرار شد در رشته‌هایی که داوطلبان کمتری دارد و می‌توانیم بار آن را از تعداد شرکت کنندگان کم کنیم، دوستان در سازمان سنجش موضوع را دنبال کنند. مقرر شد که در نهایت با پروتکل‌های بهداشتی کنکور را در موعد مقرر برگزار کنیم اما تضمین را خواهیم داشت که با رعایت مردم و ناظران حتی یک داوطلب هم دچار مشکل و بیماری نشود.

وزیر بهداشت روز گذشته درباره کنکور سراسری در ایام کرونا گفته بود: باید چهار مرحله حیاتی یعنی زمان قبل از ورود داوطلبان به حوزه‌های امتحانی، زمانی که خانواده‌ها پشت در حوزه‌ها حضور دارند، زمان برگزاری آزمون و زمان ترک داوطلبان را مدیریت کنیم. پیشنهاد بنده این است که ساز و کار مدیریت برگزاری کنکور سراسری باز تعریف شود و جلسه کارشناسی مبسوط تری در این زمینه فردا برگزار شود چون هیچکس راضی به لطمه وارد شدن به مردم نیست.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار