در نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به نمایندگان مجلس مطرح شد؛
در حال حاضر وضعیت معیشتی جامعه ما به گونه ای است که بسیاری از جوانان از تشکیل خانواده واهمه دارند و متولیان امر نیز هر کدام به نحوی از بار این مسئولیت شانه خالی می کنند و هر یک تکه ای از این واقعیت را می کَنند و به دور می اندازند؛ یکی با دندانِ تعقل و عقل گرایی، یکی با خنجر تجدد و روشن فکری و دیگری با سلاح علم و دانش! و این می شود که امروز با خیلِ عظیمی از جوانانِ مجرد فاقد شرایطِ ازدواج در کشور مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۸۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸ 02 August 2020

تابناک خوزستان:

در حال حاضر وضعیت معیشتی جامعه ما به گونه ای است که بسیاری از جوانان از تشکیل خانواده واهمه دارند و متولیان امر نیز هر کدام به نحوی از بار این مسئولیت شانه خالی می کنند و هر یک تکه ای از این واقعیت را می کَنند و به دور می اندازند؛ یکی با دندانِ تعقل و عقل گرایی، یکی با خنجر تجدد و روشن فکری و دیگری با سلاح علم و دانش! و این می شود که امروز با خیلِ عظیمی از جوانانِ مجرد فاقد شرایطِ ازدواج در کشور مواجه هستیم.

اما باز هم مثل همیشه بسیج دانشجویی در صف اول مطالبه گری از مسئولین پیش تاز بوده و مطابق نیاز کشور به مطالبه گری پرداخته است و طی نامه‌ای از نمایندگان مجلس یازدهم خواسته تا در راستای حفظ بنیان خانواده، نظارت بر اجرای قوانین حوزه خانواده و تسهیل امر ازدواج جوانان، تشکیل کمسیون ویژه خانواده را در صدر خواسته‌ها و پیگیری‌ها قرار دهند.

دبیر شوراى تبیین مواضع بسیج دانشجویى استان خوزستان در گفت و گو با تابناک خوزستان با بیان این که بسیاری از دانش جویان در سنین جوانی تمایل به تشکیل خانواده دارند اما مسائل اقتصادی مانع ازدواج آن ها می شود؛ اظهار داشت: مصائب اقتصادی جامعه، گرانی، تورم و بی کاری، شرایط برای ازدواج جوانان را سخت و دشوار نموده و با توجه به این مشکلات، میانگین سن ازدواج در جامعه افزایش قابل توجهی داشته است.

مصطفى حیدرى، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که وقتی بنیان خانواده سست شد،  مفاسد در جامعه نهادینه می‌شود، عنوان کرد: پُرواضح است که چنان چه به زمینه سازی برای ازدواج آسان جوانان بی توجهی شود ضربات مهلکی متوجه آینده ی کشور خواهد شد که جبران ناپذیر و مقدمه انحطاط نسل‌های بعدی خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: از این رو با توجه به نقش نمایندگان مجلس در راستای تسهیل گری ازدواج؛ ما تصمیم گرفتیم در قالب نامه ای به نمایندگان مجلس، با طرح مُجدد قانون تسهیل ازدواج که در سال هشتاد و چهار با سیزده ماده و چهار تبصره به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و با گذشت حدود پانزده سال از تصویب آن هم چنان در بایگانی خاک می‌خورد؛ زمینه ی ازدواج آسان بیش از ۱۲ میلیون جوان مجردِ در سن ازدواج را ایجاد نماییم.

به گفته ی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان، تشکیل کمیسیون ویژه خانواده، احیای قانون تسهیل ازدواج و زنده شدن نقش نظارتی مجلس بر نحوه اجرای این قانون در کشور موجب ترویج و تسهیل سبک زندگی اسلامی و ایرانی خواهد شد.

بر اساس گزارش تابناک خوزستان، متن  نامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به شرح زیر است:

«وظیفه مجلس ریل گذاری قانونی برای رسیدن به قله هاست ."مقام معظم رهبری"
 
نمایندگان محترم شهرستان های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر حسینی
و جناب آقای مهندس یوسفی
 
با سلام 
همانطور که مستحضرید بخشی از تحقق جامعه اسلامی در گرو نقش آفرینی قوای حاکمیتی در بسترسازی مسیر سعادت آحاد مردم است. در این میان بدیهی است که مولفه تحقق سعادت فردی و اجتماعی در گرو سعادت و تعالی خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه و بستر رشد و تربیت فرد است و غفلت از این نهاد اساسی آنچنان ضربات مهلکی را در برخواهد داشت که جبران ناپذیر و مقدمه انحطاط خواهد بود. از سوئی وجود قوانین مترقی در حوزه تشکیل و تحکیم خانواده و از سوی دیگر نیاز به اصلاح و تصویب قوانین جدید با رویکرد تعالی خانواده و ترویج و تسهیل سبک زندگی اسلامی ایرانی رسالت نخست مجلس یازدهم را سنگین تر میکند. پیگیری و نظارت بر قانون تسهیل ازدواج که در تاریخ ۱۳۸۴/۰۹/۲۷ تصویب شد، که بیش از 14 سال از تصویب آن گذشته است و متأسفانه فرصتی که میتوانست برای بیش از 12 میلیون جوان مجرد در سن ازدواج ایجاد شود تا سامان یابند، در حال از دست رفتن است.هر چند دغدغه اقتصاد و معیشت و محرومیت مردم خوزستان از اولویتهای شما است، لیکن این مسئله نباید باعث شود تا سایه فراموشی بر ساختار مولد اجتماع سنگینی کند و ما را دچار خُسران عظمی کند. لذا بسیج دانشجویی دانشگاه های اهواز از شما درخواست دارند که ضمن نظارت بر اجرای قوانین حوزه خانواده ، اولویت ازدواج جوانان را کنار اشتغال آنان در صدر خواسته ها و پیگیری ها قرار دهید.
لازم به ذکر است با افتخار اعلام میکنیم که حاضریم تمام ظرفیتهای موجودمان را در راستای حمایت از طرحها و اقدامات با اولویت جوانان به عرصه میدان بیاوریم.»
 
______________________________________________________________________________________

*گزارش: سمیه همت پور     *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار