مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: دولت در طرح اقدام ملی مسکن قرار است، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بسازد که سهم استان کرمانشاه از این طرح حدود ۱۲ هزار واحد است
کد خبر: ۸۸۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 02 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،مسعود شریفی ، اظهار داشت: دولت در طرح اقدام ملی مسکن قرار است، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بسازد که سهم استان کرمانشاه از این طرح حدود ۱۲ هزار واحد است که ۳ هزار واحد سهم شهروندان عادی و مابقی سهم کارکنان دولت و نظامی از جمله آموزش و پرورش و نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: مسکن ملی در شهرهای کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، پاوه، تازه‌آباد، جوانرود، روانسر، سنقرو کلیایی، صحنه، قصرشیرین ،کنگاور و گیلان‌غرب ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در مرحله نخست اجرای طرح ملی مسکن قرار است یک‌هزار و ۵۰۰ واحد در شهر کرمانشاه و یک هزار و ۶۳۰ واحد در دیگر شهرها ساخته شود.

وی ادامه داد: در مجموع بعد از اینکه سه مرحله ثبت‌نام بیش از ۳۷ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه نام‌نویسی کرده‌اند که با توجه به سهمیه ۱۲ هزار نفری استان کار پالایش به صورت جدی شروع شد که حدود ۲۵ هزار نفر ریزش خواهد داشت.

به گفته شریفی، در حال حاضر ثبت‌نامی‌های مرحله اول که حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بودند پالایش قطعی شده و حدود ۹۰۰ نفر از این تعداد واجد‌الشرایط شناخته شدند.

وی تصریح کرد: متقاضیان در آغاز طرح حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان در یکی از بانک‌های استان واریز و از همان بانک هم ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کند.

شریفی تصریح کرد: الان ثبت‌نامی‌های مرحله اول و دوم در دست کار است و با توجه به شرایط کرونایی، ثبت‌نام‌ها بدون حضور متقاضیان انجام شده نیاز است تنها یک مرحله برای تطبیق مدارک و مستندات به اداره کل راه شهرسازی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه از امروز پیامک‌های برای متقاضیان ارسال و زمان و مکانی که حضور یابند ارائه می‌شود، گفت: متقاضیان به صورت ویژه پیگیری کنند تا طی دو هفته تعیین و تکلیف شوند و به بانک معرفی شوند.

وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: حدود یک‌هزار و ۵۰۰ واحد در کرمانشاه عملیات اجرایی شروع شده در شهرستان‌های دیگر بنیاد مسکن نیز به مرحله اجرایی رسانده، برای الباقی ثبت‌نامی ها به فکر این هستیم با زمینی به متراژ ۳۴ هکتار به شهر کرمانشاه الحاق شده زمین دولتی برای این متقاضیان در نظر بگیریم تا به صورت کلی کل متقاضی بهره‌مند شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار