با صدور یک بیانیه رسمی اعلام شد:
دفتر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق از فراخوان نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات عراق در ۶ ژوئن ۲۰۲۱ استقبال کرد.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 01 August 2020

استقبال نماینده سازمان ملل از تعیین موعد اجرای انتخابات در عراق

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از میدل ایست نیوز، «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق جمعه شب (۳۱ ژوئیه) با صدور یک بیانیه از فراخوان نخست وزیر عراق برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ششم ژوئن ۲۰۲۱ استقبال کرد.

پلاسخارت در این بیانیه تأکید کرد که برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد و فراگیر و درست می تواند نظام سیاسی را دوباره به رونق اندازد و اعتماد ملت به نظام را بازگرداند و مطالبات ملت درباره نمایندگی سیاسی بهتر را عملی کند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است که برگزاری انتخابات به معنای تحقق یکی از اصلی‌ترین مطالبات ملت عراق جهت رسیدن به ثبات و دموکراسی بیشتر در این کشور است و اینکه سازمان ملل آماده ارائه کمک و مشاوره فنی به دولت عراق جهت تضمین انتخابات آزاد و شفاف است.

«جنین هنیس پلاسخرت» در این بیانیه تأکید کرده که برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد و فراگیر و درست می تواند نظام سیاسی را دوباره به رونق اندازد و اعتماد ملت به نظام را برگرداند و خواسته ملت درباره نمایندگی سیاسی بهتر را عملی کند.

در این بیانیه تأکید شد که دولت و مجلس و احزاب سیاسی و دیگر طرف‌های ذی ربط نیز در تأمین فضای مناسب جهت برگزاری این انتخابات مسئولند و باید منافع ملی کشور را بر هر ملاحظات دیگری اولویت دهند.

این بیانیه ابراز اطمینان کرد که همه نیروهای سیاسی عراق خواستار پایان بحران‌ها در این کشور و شکوفایی عراق هستند و این انتخابات نیز مانند دیگر انتخابات‌ها انتخاباتی صددرصد عراقی خواهد بود.

گفتنی است که ساعتی پیش «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق طی یک پیغام تلویزیونی ۶ ژوئن ۲۰۲۱ را زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد در عراق اعلام کرد و گفت که این تصمیم پس از بررسی های کمیته تخصصی دولت برای پیگیری اجرای انتخابات گرفته شده است.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار