کد خبر: ۸۸۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 30 July 2020

اقامه نماز عید قربان در شهرهای نارنجی استان تهران هم لغو شد

تابناک/ مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان تهران با بیان اینکه نماز عید قربان در مناطق سفید و زرد اقامه می‌شود، گفت: نماز عید قربان در روز جمعه، دهم مرداد ماه در شهرستان‌هایی که از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی هم قرار دارد، اقامه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود سیاح روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیانیه قبلی ستاد مبارزه با کرونا و تأییدیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مقرر بود نماز عید قربان فقط در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند، برگزار نشود که برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت شهروندان طبق تصمیم جدید، مقرر شد نماز قربان در شهرهایی که به وضعیت نارنجی رسیده است نیز برگزار نشود.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌های اسلامشهر، پیشوا، رباط کریم، پاکدشت، دماوند و ملارد که وضعیت نارنجی است و همچنین طبق اطلاعیه قبلی در شهرستان‌های ری، شهریار، فیروزکوه، قرچک، ورامین و شمیرانات که در وضعیت قرمز از حیث گسترش کرونا قرار گرفته‌است، نماز عید سعید قربان برگزار نمی‌شود و هرگونه تجمع ممنوع است.

وی از شهروندان ساکن در مناطق سفید و زرد هم خواست اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را تا حد امکان رعایت کنند و مهر و سجاده به همراه خود داشته باشند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسیده است.

همچنین استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان‌رضوی، کرمان، خراسان‌شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد و استان‌های آذربایجان‌غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار