در توئیتر؛
رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام اخیر کشورش برای خارج کردن نیروهای نظامی از آلمان دفاع و از رفتار برلین در قبال روسیه انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۸۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 30 July 2020

ترامپ علت خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را اعلام کرد

به گزارش  خبرگزاری تابناک قزوین ، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر از اقدام اخیر کشورش برای خارج کردن نیروهای نظامی از آلمان دفاع کرد.

ترامپ در این ارتباط در توئیتر نوشت: آلمان میلیاردها دلار برای خرید انرژی به روسیه می‌پردازد و ما باید از آلمان در برابر روسیه محافظت کنیم. این چه معنایی دارد؟ همچنین آلمان در پرداخت ۲ درصد به ناتو کوتاهی می‌کند. به‌همین‌خاطر ما برخی نیروهای خود را از آلمان خارج می‌کنیم.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۶۴۰۰ نیروی آمریکایی از آلمان به کشور خود بازمی‌گردند و چند هزار سرباز دیگر نیز به دیگر کشورهای اروپایی منتقل می‌شوند.

گفته شده انتقال این سربازان که مجموعاً به حدود ۱۲ هزار نفر می‌رسد، «میلیاردها دلار» برای آمریکا خرج خواهد داشت و نیازمند ساخت پایگاه‌های نظامی جدید خواهد بود.

در همین ارتباط نیز «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز عصر چهارشنبه در نشستی خبری اعلام کرده بود: فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا در نظر دارد ۱۱۹۰۰ پرسنل نظامی خود را از آلمان خارج کند.

برچسب ها: ترامپ ، آمریکا ، آلمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار