کد خبر: ۸۸۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 30 July 2020

مدیر کل کمیته امداد استان ایلام از ذبح 200 رأس دام قربانی مردم نیکوکار این استان برای توزیع در بین مددجویان و نیازمندان در روز عید سعید قربان خبر داد.

ذبح 200 رأس دام قربانی در قربانگاه‌های ایلام برای نیازمندان

 قنبر موسی‌نژاد مدیر کل کمیته امداد استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: شش شهرستان استان ایلام مراکزی به نام قربانگاه تدارک دیده شده است که آمادگی دارند نذورات و قربانی مردم نوع دوست این استان را جمع آوری و پس از بسته بندی در بین مددجویان و نیازمندان توزیع کنند.

وی افزود: این قربانگاه‌ها با همکاری مراکز دامپزشکی، بهداشتی و کشتارگاه‌های این شهرستان‌ها راه اندازی و مراحل ذبح دام، بسته بندی و توزیع با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه علاوه بر این تعداد قربانگاه، 52 پایگاه دیگر نیز در محل دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سطح استان آماده دریافت نذورات و قربانی مردم این استان هستند، تصریح کرد: هدف اصلی کمیته امداد این است که بخش زیادی از نیازمندان این استان با همکاری مردم نیکوکار از گوشت و بسته‌های نذورات و قربانی برخوردار شوند.                   

وی در ادامه از دریافت بیش از 200 رأس دام قربانی مردم نیکوکار این استان برای توزیع در بین مددجویان و نیازمندان این استان در روز عید سعید قربان خبر داد و گفت: این نذورات تا عید سعید قربانی قطعا بیشتر خواهد شد.

موسی‌نژاد در ادامه به دیگر برنامه‌های این نهاد برای دریافت نذورات قربانی مردم نوع دوست استان اشاره کرد و گفت: ارتباط گیری با خانواده حاجیانی که امسال قصد تشرف به بیت‌الله الحرام را داشتند و به دلیل شیوع بیماری کرونا موفق به انجام مناسک حج نشدند و همچنین ارتباط گیری با خیرین و نیکوکارانی که طی سال‌های گذشته به حج مشرف شده‌اند برای دریافت نذورات آن‌ها، هماهنگی و تعامل با موسسات خیریه، مساجد و تشکل‌های نیکوکاری در خصوص استفاده از ظرفیت آنان در جهت جمع آوری و توزیع نذورات به نیازمندان از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

وی در پایان گفت: با توجه به بیماری کرونا و به دلیل جلوگیری از ازدحام مراجعین برای دریافت گوشت قربانی در محل های ذبح و بسته بندی برنامه ریزی شده است که تحویل بسته‌های نذورات قربانی به خانواده‌های شناسایی شده در محل خانه‌های آنان صورت گیرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار