همزمان با رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛
خبرنگار سی ان ان گزارش داد که همزمان با برگزاری رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از پرسنل نظامی دو پایگاه آمریکا در منطقه (قطر و امارات) خواسته شد تا برای دقایقی پناه بگیرند.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶ 29 July 2020

پایگاه‌های آمریکا در منطقه به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، یک خبرنگار سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد «پس از آنکه شاخص‌های اطلاعاتی نشان دادند ایران اقدام به پرتاب یک فروند موشک بالستیک کرده، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه- العدید (قطر) و الظفره (امارات) - اصابت کند، این دو پایگاه نیروی هوایی برای مدت کوتاهی به حالت آماده باش درآمدند و به پرسنل این دو پایگاه هوایی دستور داده شد که تا شنیده شدن صدای وضعیت سفید در پناهگاه یا ساختمانهای مستحکم بمانند.

سایر منابع خبری نیز خبر آماده باش دو پایگاه آمریکا در منطقه و انتقال نیروهای آمریکایی و ائتلاف به پناهگاه را تأیید کردند.

مقام‌های دفاعی آمریکا می‌گویند که اعلام وضعیت آماده‌باش یک اقدام احتیاطی بوده است. در هرحال هیچ موشکی به این منطقه نزدیک نشده است و این مقام‌ها می‌گویند که در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط در این باره هستند.

به گزارش مهر، ساعاتی پیش «ربکا رباریش» (Rebecca Rebarich) سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به رزمایش امروز سپاه پاسداران با نام پیامبر اعظم (ص) ۱۴، واکنش نشان داد.

وی در این خصوص اعلام کرد: «ما از رزمایش ایران و اقدام این کشور در حمله به ماکت یک شناور شبیه به یک ناو هواپیمابر غیرمتحرک آگاه هستیم».

«ربکا رباریش» با دخالت در امور دفاعی ایران در این ارتباط مدعی شد: «ما این نوع رفتارهای غیرمسئولانه و بی‌ملاحظه ایران در مجاورت آبراه‌های شلوغ بین‌المللی را زیر نظر داریم».

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا ادامه اضافه کرد: «ما به دنبال درگیری نیستیم؛ اما آماده‌ایم از نیروها و منافع آمریکا در برابر تهدیدهای دریایی در منطقه دفاع کنیم».

گفتنی است که پیش از ین، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «مرحله نهایی رزمایش بزرگ و مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۴ با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز مقدس «یا علی بن ابی طالب (ع)» از صبح امروز (سه شنبه) در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور، در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا آغاز شد».

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار