فدراسیون جهانی ووشو مثبت بودن تست دوپینگ ملی پوش ایران را تایید کرده و این ورزشکار برای چهار سال محروم شده است.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 28 July 2020

دوپینگی که فاش شد/ محرومیت ۴ ساله چهره سرشناس ووشوی ایران

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، شایعاتی مبنی بر اینکه تست دوپینگ حمیدرضا قلی پور ملی پوش پیشین ووشو در سال ۲۰۱۸ مثبت شده بود وجود داشت، که اکنون مشخص شده فدراسیون جهانی ووشو نتیجه پرونده  قلی پور را پیش از این اعلام کرده است اما این خبر در ایران فاش نشده بود. 
 در این گزارش عنوان شده که تست دوپینگ  حمید رضا قلی پوردر نهمین دوره جام جهانی ساندا که در هانگژو چین برگزار شده بود، مثبت شده است.
 بنابراین قلی پور طبق قوانین ضد دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو برای چهار سال از ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸ (۶ آبان ۱۳۹۷) تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ (۶ آبان ۱۴۰۱) محروم است.
 البته قلی پور ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ و در جریان مسابقات لیگ ایران خداحافظی اش از ورزش قهرمانی را اعلام کرد و این در حالی بود که او از ۶ آبان ۱۳۹۷ محروم بوده و این مسئله فاش نشده بود.
قلی پور در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک هم عضواست و طبق آیین نامه کمیسیون ورزشکاران، هیچ ورزشکاری نباید در ارتباط با قانون جهانی مبارزه با دوپینگ هیچ گونه محرومیتی دریافته کرده باشند.اکنون باید دید واکنش کمیته ملی المپیک نسبت به این مسئله چیست و از این جریان اطلاع داشته یا نه  چراکه حضور قلی پور در کمیسیون  نقض ایین نامه محسوب می شود.

برای دیدن حکم قلی پور در سایت فدراسیون جهانی  اینجا را کلیک کنید.

نام قلی پور در بین دوپینگی ها در فدراسیون جهانی ووشو
حکم قلی پور
حکم قلی پور
برچسب ها: ووشو ، دوپینگ ، محرومیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار