مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم ضمن هشدار در خصوص خاموشی در این استان گفت: مصرف برق در دو روز گذشته از مرز ۸۰۰ مگاوات گذشت و به بیشترین میزان خود از ابتدای سال جاری تاکنون رسید.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳ 28 July 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین‌پنجه با اشاره به استمرار گرمای هوا طی دو روز گذشته در قم از افزایش شدید مصرف برق در استان خبر داد.

وی با اشاره به اقدام‌های شرکت توزیع برق به‌ویژه انعقاد تفاهم‌نامه با صاحبان صنایع، کشاورزان و اداره‌ها به‌منظور کاهش مصرف و مدیریت پیک مصرف در قم اظهار کرد: باوجود گرمای ۴۵ درجه‌ای هوا و رعایت نکردن مدیریت مصرف در برخی از مصارف، فیوز سوزی‌های مختلف و قطع برق در برخی از مناطق را به دنبال داشت.

وی بابیان اینکه با همکاری و مشارکت صورت گرفته در استان تاکنون از سقف پیک‌ بار تعیین‌شده عبور نکرده و در محدوده سبز نقشه مصرف برق کشور قرار داریم، خاطرنشان کرد: عبور از سقف تعیین‌شده موجب اعمال محدودیت و خاموشی اضطراری خواهد شد.

وی رمز ماندگاری در محدوده سبز مصرف و جلوگیری از خاموشی را تداوم مشارکت و همکاری همه‌جانبه مردم در مصرف بهینه برق دانست و یادآور شد: مشترکان می‌توانند تنها با کاهش ۱۰ درصدی مصارف خود، وضعیت سبز مصرف را حفظ کرده و امکان بهره‌مندی همه مردم از برق را در شرایطی که با گرمای شدید مواجه هستیم و نیاز مداوم به استفاده از وسایل خنک‌کننده داریم، فراهم کنند.

آهنین‌پنجه همچنین تنظیم کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه، استفاده از دور کُند کولرهای آبی در ساعت‌های گرم روز و عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباس‌شویی، ظرف‌شویی، اتو و جاروبرقی در ساعات اوج شبکه را از اقدام‌های تاثیرگذار در تداوم برخورداری از برق پایدار دانست.

وی در پایان ضمن اینکه از مردم خواست تا با استفاده صحیح همکاری بیشتری در مدیریت مصرف برق داشته باشند، تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با نصب نرم‌افزار اطلاع‌رسانی سام از هرگونه قطعی برق آگاه شوند و مشکل‌های روشنایی برق معابر را نیز در آن ثبت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار