جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:
معاون سیاسی استاندار و سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین گفت: شهرهای قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و این مساله رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان را ضروری کرده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 25 July 2020

 

 شهرهای قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین  ، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: شرایط بیماری کرونا در استان قزوین به گونه‌ای است که ما را وادار کرده تا برای پیشگیری از شیوع این ویروس تصمیمات جدی‌تری بگیریم، در غیر این صورت با حوادث تلخ‌تری روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: هر چند مدیریت این بیماری کشنده برعهده متولیان امر سلامت است اما ارایه هرگونه راهکار، توصیه، پیشنهاد و تصمیم برعهده این ستاد است تا ضمن اعمال مقررات لازم، آرامش و در نهایت سلامت را به جامعه بازگردانیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قزوین و شرایط شیوع ویروس کرونا تصمیماتی در خصوص اعمال برخی محدودیت‌ها و تعطیلی برخی از رسته‌های شغلی سه و چهار در سطح سه شهرستان قزوین، بویین‌زهرا و تاکستان به مدت ۲ هفته گرفته شده است.

حبیبی با بیان اینکه تمامی تالارها و هتل‌ها تعطیل و برگزاری هرگونه مراسم ترحیم، جشن و عروسی ممنوع اعلام می‌شود و متولی رسیدگی به این مساله سازمان صمت و اتاق اصناف است، تاکید کرد: مسوولیت رسیدگی به این مساله در روستاهای سه شهرستان قزوین، بویین‌زهرا و تاکستان برعهده بخشدار، دهیار، رییس کلانتری بخش و مسوول بهداشت مناطق یاد شده می‌باشد و متخلفان در این رابطه به شورای تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

وی، لزوم رسیدگی به دفاتر پیشخوان در مورد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را یادآور شد و افزود: فعالیت مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینما، تئاتر و موزه، آرایشگاه‌ها و برگزاری تمامی آزمون‌های حضوری از چهارم تا ۱۹ مرداد ماه جاری تعطیل خواهند بود.

وی اظهار داشت: تمامی پارک‌ها و بوستان‌ها توسط فرمانداری‌ها و با همراهی شهرداری‌ها تعطیل و آرامستان‌ها به همراه برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی و همایش‌ها نیز از چهارم مرداد ماه جاری به مدت ۲ هفته تعطیل می‌باشند.

حبیبی با اشاره به اینکه نماز جمعه در شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بویین‌زهرا اقامه نخواهند شد، تصریح کرد: در خصوص مساجد و اعمال برخی محدودیت‌های احتمالی در این اماکن، دانشگاه علوم پزشکی قزوین گزارش جامع و کاملی در خصوص تعداد نمازگزاران و همچنین رعایت موازین بهداشتی درآنها را طی روزهای آینده به ستاد مقابله با کرونا استان ارایه دهد.

حبیبی اضافه کرد: در حوزه مجتمع‌های تجاری و روزبازارها، سازمان صمت و اتاق اصناف از امروز مجبور به اعمال نظارت‌های بیشتر در امر پیگشری هستند و موضوع را باید با حساسیت بیشتر پیگیری کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین خاطرنشان کرد: حضور ناظران و مراقبان بهداشتی در سطح مناطق مختلف استان باید پررنگ‌تر از گذشته باشد و با توجه به همکاری و مساعدت صمیمانه دستگاه قضایی استان، با خاطیان و متخلفانی که به هر دلیلی قوانین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شدید اعمال می‌گردد. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار