یزدان سیف با بیان اینکه امروز فروشگاه‌ها پر از کالا‌های اساسی است افزود: روزانه ۲۵ هزار تن کالا‌های اساسی را به بازار مصرف تزریق می‌کنیم و با وجود گذشت چندین ماه از شیوع ما هنوز شاهد کمبود کالا نبوده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 25 July 2020
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه هیچگونه کمبود کالای اساسی در کشور نداریم گفت: دولت با وجود بالا رفتن ارز قیمت‌ها را نسبتا در حالت تعادلی نگاه داشته است به نحوی که مردم می‌توانند نیاز‌های مصرف خود را تامین کنند.

به گزارش فارس، سیف اظهار کرد: با وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع به لطف الهی هیچگونه کمبود کالای اساسی در کشور نداریم و مردم نیاز‌های خود را به راحتی تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن امروز بیش از هر زمان دیگر ما را از طریق یک جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای تحت فشار قرار داده تا ما را وادار به سازش و تسلیم کند، اما با خواست خدا تاکنون نتوانسته در عزم و اراده ما خللی ایجاد کند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه دشمن بخشی از اهداف خود را به شیوه رسانه‌ای دنبال می‌کند اضافه کرد: برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن لازم است رسانه‌ها امیدآفرینی کرده و در شرایط کنونی خدماتی را که در سطح کشور ارائه می‌شود برای آنان تشریح کنند.

وی گفت: دشمن به دنبال آن است تا از طریق برجسته‌سازی مشکلات، یاس و ناامیدی را در بین مردم پمپاژ کند که در این زمینه رسالت رسانه این است که با ارائه اطلاع‌رسانی درست از خدمات صورت گرفته امید را در مردم زنده نگهدارند.

سیف با تشریح خدمات دولت در زمینه مدیریت بازار گفت: مجموعه دولت با همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها که اخیرا هم به آن اضافه شده نگذاشته که در بازار کمبودی وجود داشته باشد.

وی افزود: دولت با وجود بالا رفتن ارز قیمت‌ها را نسبتا در حالت تعادلی نگاه داشته است به نحوی که مردم می‌توانند نیاز‌های مصرف خود را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با مقایسه بازار مصرف برخی از کشور‌های پیشرفته در شرایط ناشی از گفت: تهیه ماسک و الکل امروز یکی از مشکلات کشور‌های دنیا برای مقابله با ست، اما در کشور ما این کالا‌های بهداشتی به وفور در دسترس مردم قرار دارد، اما باز هم عده‌ای قیمت آن را بهانه کرده و به بازار توزیع کالا ایراد می‌گیرند.

وی با بیان اینکه امروز فروشگاه‌ها پر از کالا‌های اساسی است افزود: روزانه ۲۵ هزار تن کالا‌های اساسی را به بازار مصرف تزریق می‌کنیم و با وجود گذشت چندین ماه از شیوع ما هنوز شاهد کمبود کالا نبوده‌ایم.

سیف ادامه داد: تمام این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که ما دارای مشکلات زیادی از جمله کاهش چشمگیر درآمد‌های دولت و عقب افتادن زمان وصول مالیات و رکود کسب و کار به دلیل هستیم.

وی افزود: خدمات صورت گرفته دولت در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و اقتصادی چشمگیر است به گونه‌ای که در شهری مثل نهاوند میلیارد‌ها تومان در بخش مکانیزاسیون و آبیاری بارانی هزینه شده و واقعا نظام کشاورزی متحول شده است.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت دستیابی به عزت را مستلزم دادن هزینه دانست و یادآور شد: امروز داشته‌هایمان بسیار ارزشمند است و رسیدن به عزت برای ما هزینه دارد، اما سعی شده مشکلات به حداقل برسد.

وی در پایان بر لزوم نظارت بر بازار برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد گفت: باید اداره صمت هر شهرستان با استفاده از بازرسان افتخاری و بازنشستگان مورد اعتماد، نظارت خود را افزایش داده تا مانع سوء استفاده افراد فرصت‌طلب شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار