امام جمعه موقت اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن امروز با ما جنگ رسانه‌ای دارد و بشدت مایلند که کشور را در ۲ قطبی قرار دهند و بین مسوولان و مردم تفرقه و فاصله بیاندازند.
کد خبر: ۸۷۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 24 July 2020

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای بزرگ این شهر با بیان اینکه خیانت استکبار جهانی برای ملت ایران امر واضحی است خاطرنشان کرد: دشمنی‌ و خیانت‌های آمریکا در دوران دفاع مقدس، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، اضافه و تشدید کردن تحریم‌ها حتی پس از امضای برجام و به شهادت رساندن سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی در خارج از کشور از جمله این خیانت‌ها محسوب می‌شود.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به اینکه استکبار جهانی همواره قبل و بعد از انقلاب به ملت ایران خیانت کرده و ضربه زده است ادامه داد: دلیل اصلی تشدید تحریم‌ها علیه ما این است که ایران اسلامی تسلیم شود و نتواند با کشورهای دوست داد و ستد داشته باشد.

به گفته وی مواضع آمریکا در داخل کشور هم موافقانی دارد و گاهی برخی افراد از روی عمد و بعضی مواقع هم غیر عمد مطالبی را مطرح می‌کنند اما باید مواظب دسیسه‌های دشمن باشند.

وی تصریح کرد: داد و ستدهای کلان با کشورهای خارجی بطور حتم با تایید و امضای مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود و نمایندگان مجلس پیشین و کنونی به این نکته توجه ویژه داشته و دارند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امروز بعضی افراد در فضای مجازی بی جهت برای ایران دلسوزی می‌کنند اضافه کرد:کسانی که امروز دلسوز مردم ایران شدند، ملت ایران و رهبر معظم انقلاب را نشناخته‌اند و نمی‌دانند که این مردم بیش از ۴۰۰ هزار شهید برای حفظ استقلال خود دادند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب و ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی اجازه نمی‌دهند که کوچکترین خدشه‌ای به استقلال این کشور وارد شود.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه مسوولانی که هنگام امضای قراردادها حضور دارند هم باید هوشیاری لازم را داشته باشند اظهار داشت: هر کشوری در هنگام امضای قرارداد به فکر منافع خودش است و مسوولان باید در این تعاملات ملاحظه منافع ملت و کشور را داشته باشند و منافع از چشم آنها مخفی نماند.

وی با بیان اینکه گرانی و افزایش قیمت کالاها در روزهای اخیر فشار شدیدی به مردم وارد کرده است گفت: دولت باید توجه و نظارت بیشتری بر قیمت ها داشته باشد و کارها را رها نکند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دولت باید تدبیر خاصی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها انجام دهد ادامه داد: گاهی اوقات گرانی کالاها بدلیل افزایش تقاضا اتفاق می افتد اما بعضی گرانی‌ها نتیجه واردات بی رویه سودجویان و برخی هم نتیجه افزایش قیمت ارز است.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد ارز دست دولت است و تنها سه درصد آن در اختیار بخش خصوصی است بیان کرد: باید تدبیر خاصی از طرف دولت در مورد تثبیت نرخ ارز انجام شود

امام جمعه موقت اصفهان همچنین با بیان اینکه گزارش‌های متعددی بطور مرتب از ترویج منکرات و فساد از طرف روزنامه و مجله متعلق به یکی از نهادها داده می‌شود که این اقدام با پول بیت المال انجام می‌شود؛ ادامه داد: شایسته بود پس از اینکه ۲ هفته گذشته امام جمعه اصفهان تذکری در این زمینه دادند، در صورتی‌که اطلاعی از این قضیه و کسانی که این کارها را انجام می‌دهند، داشتند، آنها را توبیخ کنند و یا نسبت به جابجایی این افراد اقدام کنند.

آیت الله مهدوی گفت: در صورتی‌که جاهلانه ترویج فساد می‌کنند، باید اقرار به جهل کنند و از مردم عذرخواهی کنند البته این کار کافی نیست و باید جبران کنند.

وی افزود: اگر هم دانسته و از روی عمد این کار را انجام می دهند که در ظاهر اینطور است که عامدانه قصد دارند آرامش جامعه را به هم بزنند و انتظار دارند که در خطبه‌های نماز جمعه هم در این زمینه سخنی ارائه نشود.

وی با بیان اینکه امام جمعه باید عادل باشد و از حدود شرعی دفاع کند تصریح کرد: کار به اینجا رسیده که این روزنامه بر خلاف فتوای رهبر معظم انقلاب، یک مفسده و کار حرام را ترویج می‌کند و از ستاد احیا هم طلبکار شده است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: مرتب گزارش می‌دهند که در این محل دفاع از دودمان طاغوت، بی حجابی و دوچرخه سواری دختران شده و تعمد دارند که بر خلاف نظرات مراجع معظم تقلید و فتوای رهبر معظم و احکام صریح دین این کارها را ترویج کنند.

وی گفت: اعلام می‌کنم که قبل از اینکه مردم متدین بخواهند شما را وادار به رعایت حدود الهی کنند، خودتان اقدام کنید و گرنه به گونه دیگری برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار