کد خبر: ۸۷۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 23 July 2020

سه نماینده فوتبال خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر در هفته بیست و ششم مسابقات به مصاف حریفان سرسخت خود می‌روند که در صورت کسب امتیاز شانس بالایی برای رسیدن به سهمیه آسیایی دارند.

به گزارش ایرنا هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان در خانه و تیم نفت آبادان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با کسب نتایج ایده‌‍ آل جایگاه مناسب‌تری در جدول رده‌بندی برای خود رقم بزنند.

تیم فولاد خوزستان با شروع دوباره رقابت‌ها نشان داد نتایج این تیم در لیگ نوزدهم اتفاقی نبوده و روند امتیازگیری این تیم روز به روز بهتر می‌شود، چیزی که نکونام در ابتدای فصل بارها به آن اشاره کرده بود. شاگردان نکونام اگرچه در مقابل پرسپولیس تن به شکست دادند اما نباید فراموش کرد که نیمی از بازیکنان این تیم به کرونا مبتلا شده و این موضوع ضربه سختی بر پیکره فولادی ها وارد کرده است.

نفت آبادان هر چند در ابتدای فصل تیم بسیار خوب و هجومی نشان داد اما رفته رفته نتایج برزیلی های ایران سیر نزولی به خود گرفت تا اینکه نفتی ها از جایگاه سوم رده بندی به رتبه هفتم سقوط کردند البته ناگفته نماند که مشکلات مالی دست و بال این تیم را بسته و هواداران آبادانی از این بابت بسیار ناراحت هستند.

تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در لیگ برتر در سه بازطی گذشته خود در مقابل تیم های شاهین بوشهر، ماشین سازی و نساجی، پنج امتیاز شیرین کسب کرد تا همچنان در نیمه بالایی جدول رده بندی قرار داشته باشد. شاگردان تارتار با وجود منابع مالی اندک اما نشان دادند که همه چیز به پول نبوده و می توان کارهای بزرگی را انجام داد.

اما دیدار هفته بیست و ششم لیگ در حالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود که بسیاری از مناطق کشور شرایط مناسبی از نظر شیوع بیماری کرونا نداشته و تیم ها همچنان از این بابت نگران هستند.

فولاد – ذوب آهن

تیم فولاد با کسب ۲ برد و یک باخت در هفته‌های اخیر نشان داد که به دنبال کسب سهمیه آسیایی است تا از این طریق دل هوادارانش را شاد کند اگرچه رسیدن به این مهم کار بسیار سختی است.نتایج فولادی های در سه بازی گذشته در حالی رقم خورد که میانگین سنی شاگردان نکونام بسیار پایین تر از حریفان بود و این موضوع نقطه قوت تیم فولاد است.

شاگردان با وجود باخت مقابل پرسپولیس، ۲ بازی معوقه دارند که با گرفتن ۶ امتیاز این بازی ها به رده دوم می‌رسند، تیم نکونام که پیش از شیوع کرونا با آمادگی بدنی بالا فوتبال زیبایی را ارائه می‌کرد این روند را پس از چهار ماه تعطیلی به دنبال داشت اما به یکباره ویروس کرونا ضربه مهلکی به این تیم وارد کرد به گونه ای که اکنون بیش از ۲۵ عضو فولاد مبتلا به این ویروس شده‌اند.

فولادی ها برای اینکه از کورس رقابت با دیگر حریفان عقب نمانند نیاز مبرم به سه امتیاز بازی دارند. آنها باید از تمام بازی های خود امتیاز کسب کنند تا شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود دهند. شاگردان نکونام در صورت برد در این دیدار می‌توانند به رده پنجم صعود کنند. تیم فولاد در بازی های خانگی تیم دست و پا بسته ای نبوده و بسیاری از امتیازات خود را از این طریق کسب کردند.

فولادی ها با حضور آیاندا پاتوسی در خط میانی بسیار مقتدر هستند و این موضوع نقطه قوتی برای تیم فولاد به شمار می رود اگرچه پاتوسی به تازگی در تمرینات تیم فولاد حاضر شده و در مدتی که مسابقات متوقف شده بود از تمرینات گروهی به دور بوده است.

فولاد بر خلاف ذوب آهن عملکرد نسبتا خوبی در لیگ امسال داشته و اکنون با ۳۹ امتیاز در مکان ششم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌ است لذا شانس پیروزی تیم فولاد روی کاغذ بیشتر است.

نفت مسجدسلیمان – پرسپولیس

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته از رقابت‌ها به مصاف تیم پرسپولیس می‌رود که هفته گذشته از سد فولاد گذشت اما نکته جالب اینجاست که نفتی ها هیچگاه مقابل پرسپولیس بازنده نبوده‌اند و در دیدار رفت هم توانستند پرسپولیسی ها را شکست دهند. باخت به نفت مسجدسلیمان آخرین شکست این فصل پرسپولیس بوده و سرخپوشان از آن موقع تاکنون هیچ باختی را تجربه نکردند.

تیم نفت مسجدسلیمان در حالی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر را آغاز کرد که هیچ یک از طرفداران این تیم تصور نمی‌کرد نفت مسجدسلیمان بتواند نیم فصل رقابت‌ها را بدون شکست پشت سر بگذارد و یکی از تیم‌های کم شکست لیگ لقب گیرد.

تارتار با نفتی‌ها ثابت کرد که راه مبارزه در لیگ برتر را به خوبی بلد بوده و می‌تواند پله های ترقی را طی کند. بدون تردید نفت مسجدسلیمان پدیده این فصل رقابت های لیگ برتر به شمار می رود و باید گفت که تارتار با این تیم کم‌بضاعت دست به کاری بزرگ و فراموش نشدنی زده است.

شاگردان تارتار تنها با سه شکست بعد از پرسپولیس کمترین باخت را در رقابت‌های این فصل لیگ برتر داشته که این موضوع نشان از خط دفاع قدرتمند نفتی ها دارد، در سوی مقابل پرسپولیس با ۱۱ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد. از آنجا که تیم پرسپولیس با ۳۷ گل زده یکی از بهترین خطوط تهاجمی را داشته، باید دید دوئل بین تارتار و گل محمدی به سود کدام مربی ختم می‌شود.

تارتار که در اولین قهرمانی لیگ برتری سرخپوشان پایتخت نشین عضوی از این تیم بود، حالا هدایت نفت مسجدسلیمان را برعهده دارد و امیدوار است که با پیروزی مقابل پرسپولیس، قهرمانی قرمزها را به تاخیر بیاندازد. تیم پرسپولیس در پنج مصاف گذشته خود مقابل نفت مسجدسلیمان هیچ گاه برنده نبوده و این موضوع تبدیل به بزرگترین طلسم پرسپولیس در لیگ برتر شده است.

تیم نفت مسجدسلیمان مانند دیگر تیم های تحت حمایت وزارت نفت، به لحاظ مالی با مشکلاتی بسیاری مواجه است تا جایی که بازیکنان این تیم به دلیل پرداخت نشدن دستمزدشان در تمرینات حاضر نشده و دست به اعتصاب زدند و اگر مسئولان شهرستانی و استان نتوانند بودجه این تیم را تامین کنند نفتی ها در این فصل  و حتی لیگ آینده با مشکل جدی رو به رو خواهند شد.

سپاهان – نفت آبادان

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در حالی که با مشکلات مالی فراوانی رو به رو بوده اگر به دنبال کسب سهمیه آسیایی و فاصله نگرفتن از پنج تیم خواهان کسب این عنوان است، باید در بازی با سپاهان با حداقل امتیاز از زمین خارج شود هر چند کار بسیار دشواری است.

تیم نفت آبادان در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و به گفته بسیاری از کارشناسان ادامه حضور اسکوچیچ در آبادان می توانست جایگاه این تیم را ارتقا دهد اما انتخاب این مربی برای تیم ملی فوتبال کشورمان، باعث شد تا عملکرد طلایی پوشان آبادانی سیر نزولی پیدا کرده و اکنون در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گیرند.

تیم نفت آبادان در هفته بیست وششم رقابت های لیگ برتر میهمان تیم سپاهان اصفهان است که با ۴۲ امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی جای گرفته است و بی شک سپاهانی ها برای رسیدن به پله های بالایی جدول در هدف کسب سه امتیاز این دیدار خواهند بود.

نفتی ها در صورت پیروزی در این دیدار می توانند یک پله صعود کنند و نسبت به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشند. هر چند آنها در بیرون از خانه به میدان می روند و این موضوع کار را برای شاگردالن سراج سخت تر می کند.

در این دیدار دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران به اصفهان خواهد رفت تا بازی تیم های سپاهان و صنعت نفت را از نزدیک تماشا کند. نکته جالب اینجاست که اسکوچیچ در بازی رفت هدایت نفت آبادان را برعهده داشت که موفق به برد چهار بر ۲ مقابل شاگردان قلعه نویی شد.

نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان که جزو ریشه دارترین تیم های ایران به شمار می روند به دلیل بخشنامه جدید وزارت نفت مبنی بر ممنوعیت تیمداری در لیگ برتر وضعیت خوبی ندارند و این موضوع ظلمی بزرگ به فوتبال خوزستان و به ویژه نفت آبادان و مسجدسلیمان است.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و ششم لیگ برتر:

۲ مردادماه:
فولاد خوزستان - ذوب آهن (ساعت ۲۱ ورزشگاه شهدای فولاد)

سپاهان - صنعت نفت آبادان (ساعت ۲۰:۴۵ ورزشگاه نقش جهان)

۳ مردادماه:
نفت مسجدسلیمان - پرسپولیس (ساعت ۲۱ ورزشگاه شهید بهنام محمدی)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار