واکنش تند قهرمان اسبق ووشوی جهان به حکم شلاقش
قهرمان و سرمربی سابق تیم ملی ووشوی ایران، نسبت به حکم شلاقی که برایش صادر شده، واکنش نشان داد و از عملکرد مهدی‌علی‌نژاد رئیس سابق فدراسیون ووشو و معاون فعلی وزارت ورزش به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ 20 July 2020

میرمیران: آقای علی‌نژاد! جایگاه‌ها نمی‌مانند/ شلاق می‌خورم اما عذرخواهی نمی‌کنم

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، پس از آنکه سیدعلی میرمیران ملی‌پوش سنگین وزن تیم ملی ووشوی ایران (ساندا)، در سال ۹۶ انتقاداتی را در رابطه با تصمیمات گرفته شده توسط مسئولان فدراسیون ووشو مطرح‌ کرد، با شکایت رئیس فدراسیون مواجه و اکنون محکوم به شلاق شده است. 

میرمیران که دو طلا و یک برنز رقابت‌های قهرمانی جهانی و یک طلای آسیا را در کارنامه دارد، در این مورد به ایسنا گفت: بنده سال‌های سال در میادین بین‌المللی برای کشورم ایران افتخارآفرین بوده‌ام و چندین دوره قهرمان جهان و آسیا شده‌ام، تاکنون هم فکر نمی‌کنم در سنگین وزن کسی جایگزین من بوده باشد. ۵ تا ۶ سال سرمربی و مربی تیم ملی بودم، حق من است که انتقاد فنی انجام دهم، اما آقایان من را به حاشیه بردند. تنها یک سری مسائل فنی در آن زمان بود که من انتقاد کردم و بدون اینکه بنده را به کمیته انضباطی ببرند، در دادگاه از من شکایت‌ کردند.

او افزود: من حتی در دادگاه به قاضی گفتم اگر فایل صوتی این حرف‌هایی که به من نسبت داده‌اند را بیاورند، تاوانش را می‌دهم که قاضی هم قبول کرد. بعد از آن اما نمی‌دانم چگونه این حکم صادر شد. البته من به این حکم اعتراض کردم و گفتم که چرا وقتی حقیقت را گفته‌ام، این حکم صادر شده است.

پیشکسوت ووشوی ایران ادامه داد: در کشوری هستیم که همه به قانونش احترام می‌گذاریم، من هم در چارچوب قانون انتقاد کردم. این حکم شلاق هم تسویه حساب‌های شخصی است. هر مسئولی که انتقادپذیر نباشد فاسد است. واقعیت این است که چنین اتفاقاتی برای ورزشکاران و جامعه، تبعات اجتماعی دارد. علی میرمیران به عنوان قهرمانی جهان و آسیا یک الگوی اجتماعی برای جوانان است، اما وقتی نوجوانان و جوانان می‌بینند که برخی افراد غیر ورزشی چگونه قهرمانان این کشور را به حاشیه ‌می‌برند و در این سطح از افتخارات برای او حکم شلاق نصیب می‌شود، برای جامعه آسیب رسان است.

میرمیران توضیح داد: من از خود سلطانی‌فر وزیر محترم ورزش که قبلا استاندار گیلان بود لوح تقدیرهای زیادی دریافت کرده‌ام، ای‌ کاش او در انتخاب معاونش تجدیدنظر می‌کرد. علی‌نژاد هم بهتر است بداند که همیشه در این جایگاه نخواهد ماند و همه باید بدانیم چگونه رفتار می‌کنیم. یک نفر بیاید و به داد من و امثال من برسد. علی‌نژاد یک پزشک است و بهتر است به کار خودش در پزشکی بپردازد، نه اینکه در ورزش برای قهرمانان ملی حکم شلاق بگیرد.

وی تاکید کرد: مگر یک سر را چندبار می‌برند؟ با دستور علی‌نژاد در شرقی‌ترین‌ منطقه گیلان از هرگونه امکانات ورزشی بنده را منع کرده‌اند و حتی شاگرد من را که قهرمان آسیا است توبیخ کرده‌اند، او هم به آتش من سوخت.

مربی سابق تیم ملی ووشوی ایران، با بیان اینکه دوست ندارد به بحث انتخابات خیلی ورود کند و رئیس فعلی فدراسیون را اصلا نمی‌شناسد، توضیح داد: فدراسیون ووشو در این سال‌ها خانوادگی شده است. یعنی کسان دیگری قابلیت فعالیت در ووشو را ندارند که یک نفر چند پست دارد؟ یک نفر چند پست باید داشته باشد؟ ووشو شخص تحصیل کرده دیگری ندارد؟ من یک نامه‌ای را برای رئیس قوه قضاییه که حامی ورزشکاران است، ارسال کرده‌ام. به هر حال یک نفر باید در این کشور به این اتفاق رسیدگی کند. برای ریاست جمهوری و حتی بازرسی کل کشور هم نامه زده‌ام، باید یک نفر به این قهرمان ملی جواب بدهد که آیا پاداش قهرمان شدن، شلاق است؟ من مدرس دانشگاه گیلان هستم، اما حتی یک سالن هم برای فعالیت ندارم. با دستور این آقا من را از ورزش کردن هم منع کرده‌اند.

میرمیران با بیان اینکه بیشتر این ‌موضوع مثل تسویه حساب شخصی است، ادعا کرد: من در رشته کیک بوکسینگ واکو هم عنوان قهرمانی دارم که از این‌ جهت، حدود یک ماه و نیم پیش حکم کمیته فنی بنده در فدراسیون ورزش‌های رزمی صادر شد که وقتی این موضوع به گوش علی‌نژاد رسید، اعلام ‌کرد که این حکم را به من ندهند. شما جای من بودید چه کار می‌کنید؟ به من می‌گویند که باید عذرخواهی کنم در حالی که کاری نکرده‌ام. بهتر است وزیر ورزش به این مسائل توجه داشته باشد. متاسفانه در حال حاضر غیر ورزشی‌ها برای ورزشی‌ها و قهرمانانی چون علی میرمیران تصمیم می‌گیرند. کسانی که همه‌ را له‌ می‌کنند و به هر کاری دست می‌زنند تا فقط خودشان باشند.

دارنده مدال طلای ووشوی جهان، گفت: من ول کن این موضوع نیستم و آن قدر پیگیری می‌کنم تا هر دو طرف به حق‌شان برسند. در فضای مجازی همه مردم و طرفداران ورزش پاک از بنده حمایت کردند و معتقدند که این رفتار و حکم قابل پذیرش نیست. وقتی حکم شلاق برای قهرمانی چون من صادر کرده‌اند، جواب این مردم را چگونه باید داد؟ شخصا فرد غیر منطقی نیستم و اگر انتقادی کرده‌ام در چارچوب قانون بوده است، دلیل این تسویه حساب شخصی چیست و تا کی ادامه خواهد داشت؟ من شلاق را می‌خورم اما عذرخواهی نمی‌کنم، چون کار اشتباهی انجام نداده‌ام. متاسفانه فردی که با لابی بالا رفته، حالا به ریش ما قهرمانان این مرز و بوم می‌خندد. 

قهرمان سابق ووشوی ایران در پایان گفت: یک نفر باید جلوی این آقایان بایستد. بخدا قسم که شاگردان من هم با دستور این آقا له شده‌اند. هر سه شاگرد من را از تیم‌های ملی کنار گذاشته‌اند، در حالی که در میان آن‌ها قهرمان آسیا داریم. ووشو در گیلان حرفی برای گفتن ندارد چون سرویسی به ما نمی‌دهند. در آن زمان یک سری تخلفات بر خلاف آیین نامه فدراسیون صورت گرفته بود که‌ من با رعایت قانون انتقاد کردم، دلیل این‌ محرومیت‌ها و دشمنی‌ها چیست؟ امیدوارم با پیگیری‌هایی که انجام ‌می‌دهم حق به حق دار رسیده و دیگر شاهد بریده شدن سر قهرمانان نباشیم.

منبع : مهر

برچسب ها: قهرمان ، ووشو ، شکایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار