دستمزد برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان با مبلغ قراردادش در پرسپولیس تفاوت فاحشی دارد.
کد خبر: ۸۷۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 19 July 2020

دستمزد برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان با مبلغ قراردادش در پرسپولیس تفاوت فاحشی دارد.

 این یک عرف در فوتبال ایران است. بازیکنان ازران قیمت وارد لیگ برتر می‌شوند و در چشم به هم زدنی، لقب گرانترین بازیکنان را مال خود می‌کنند. به عنوان مثال بودیمیر سال گذشته به پرسپولیس ملحق شد و قراردادی به ارزش 500 هزار یورو بست. بعدها مشخص شد این بازیکن بسیار ارزان تر از اینها بوده و در کرواسی رقم قراردادش بالای 100 هزار یورو هم نمی رسیده. در استقلال هم از این موارد زیاد بوده. شاید بهترین موردش بویان ناندف باشد که قراردادی 350 هزار دلاری با استقلال بست و بعدها مشخص شد فوتبالش کلا تمام شده است. کم نبوده موارد این چنینی. در تیم های شهرستانی هم کم نبود موارد این چنینی و کلا این تبدیل به یک رسم شده. 

با وجود اینکه گفته می‌شود لیگ ایران لیگ ارزان قیمتی است ولی حداقل افزایش چشمگیر قیمت خارجی‌ها خلاف این را ثابت می‌کند. شاید بتوان قرارداد لو رفته برانکو با تیم ملی عمان را هم توضیح کامل‌تری برای این مسئله مهم دانست. 

خبرهای رسیده از عمان حکایت از آن دارد مرد کروات ماهیانه 40 هزار دلار به عنوان دستمزد دریافت می‌کند. حالا اگر این رقم را ضربدر 12 کنید به رقم سالیانه 480 هزار دلار می‌رسد. حالا رقم دریافتی او در تیم ملی عمان با رقم‌های دریافتی‌اش در فوتبال ایران مقایسه کنید. آخرین قرارداد برانکو با قرمزها بالای یک میلیون یورو و به عبارتی یک  میلیون و دویست هزار یورو بود؛ یعنی بالای یک میلیون و 300 هزار دلار. حالا بار دیگر این سوال پیش می‌آید چرا باید رقم دریافتی خارجی ها در ایران و خارج از ایران، ایینقدر فاحش باشد؟  

 

جالب اینجاست بعد از جدایی ویلموتس از تیم ملی ایران وزارت ورزش تاکید داشت برانکو سرمربی تیم ملی شود. در همان زمان مذاکراتی با این مربی صورت گرفت و او گفت دو میلیون یورو برای حضور در تیم ملی ایران می خواهد! به دلیل رقم بالای پیشنهادی از سوی این مربی کروات، فدراسیون ن ترجیح داد سر وقت یک کروات دیگر برود و به ادعای خود اسکوچیچ را با نازل ترین  ققیمت به خدمت بگیرد. یعنی اگر برانکو به عمان نمی رفت، دوباره شانس این را داشت قرارداد میلیون یورویی امضا کند چون فدراسیون حاضر بود یک میلیون یورو را  به این مربی پرداخت کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار