کد خبر: ۸۷۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 17 July 2020

 

مسعود حلاج پور روز  پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید بین تور گردشگری و حرکت‌های ‌گروهی غیرمجاز تفاوت قائل شد،  زیرا اخباری که با عنوان تورهای گردشگری غیرمجاز منتشر می‌شود باعث بروز سوء‌تفاهم و متضرر شدن برگزار کنندگان تورهای رسمی شده است.
وی ادامه داد: تقاضا می کنیم گردشگران از هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث را ندارند.
حلاج‌پور نقش راهنمایان گردشگری را در توسعه این صنعت مهم دانست و گفت: راهنماین گردشگری برای دریافت کارت باید مراحل بسیاری از جمله آموزش‌های فشرده و دریافت تایید صلاحیت‌های فردی لازم از دستگاه‌های انتظامی، نظارتی و مرتبط را پشت سر بگذارند و پس از اخذ کارت راهنمای گردشگری به صورت مداوم تمام فعالیت‌های انجام شده را به دستگاه مافوق گزارش دهند.
وی ادامه داد: این در حالیست که افراد غیرمجاز هیچ گونه آموزشی نمی‌بینند و از دانش و تجربه کافی برخوردار نیستند و چون مسئولیتی متوجه آنان نیست در حین سفر به حفظ سلامت گردشگران و امنیت سفر توجه نمی‌کنند.
وی، تامین امنیت سفر و سلامت گردشگران و به طور کلی حفظ حرکت درست چرخه صنعت گردشگری‌ را موجب جلب اعتماد سرمایه‌گذار در این حوزه دانست  و گفت: سرمایه‌گذاری مناسب یعنی تولید اشتغال پایدار و تقویت چرخه اقتصادی که خود منجر به کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و عقب‌ماندگی اقتصادی می شود و این موضوع با توجه به سال ۹۹، سال جهش تولید باید در سرلوحه فعالیت‌ها قرار گیرد.
حلاج پور یادآور شد : اجرای تورهای گردشگری صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از این اداره‌کل با همراهی راهنمای مجاز کارت ‌دار بوده و چنانچه افراد یا گروه‌ها بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری نمایند، طبق بند ۷ قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.
در زمان حاضر ۸۱ دفتر خدمات مسافرتی با بهره مندی از حدود ۵۰۰ راهنمای گردشگری در استان فعال است؛ استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار