معاون کل وزارت بهداشت و عضو ستادملي کرونا با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها ۹۲ درصد موارد ابتلا از مراسم‌های عروسی و هشت درصد از محیط‌های کاری است، گفت: از مردم تقاضا داریم دورهمی‌ها و مراسم‌های عروسی و عزا را لغو کنند.
کد خبر: ۸۷۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 15 July 2020

معاون کل وزارت بهداشت و عضو ستادملي کرونا با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها ۹۲ درصد موارد ابتلا از مراسم‌های عروسی و هشت درصد از محیط‌های کاری است، گفت: از مردم تقاضا داریم دورهمی‌ها و مراسم‌های عروسی و عزا را لغو کنند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از عصر همدان؛ ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با حضور در سی امین جلسه ستاد مدیریت کرونا استان همدان که به ریاست استاندار و با موضوع بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در سطح کشور و استان همدان برگزار شد اظهار کرد: تقدیر رهبر معظم انقلاب از تلاش‌های بی دریغ کادر درمان باعث ایجاد انگیزه مضاعف در آن‌ها برای خدمت رسانی به مردم شده است.

وی افزود: مدیریت ویروس کرونا در استان همدان نسبت به سایر استان‌ها به علت فرهنگ بالای مردم استان، مدیریت خوب استان و هماهنگی مجموعه‌های دولتی بهتر بود.

حریرچی با اشاره به اینکه عملکرد مسئولین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در استان‌های فارس، همدان، بوشهر و کهگیلویه قابل قبول بوده است، افزود: متاسفانه در یکی از استان‌ها در یک مرکز خرید ۱۳۰ نفر و در یک عروسی ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند که این نشان از کم توجهی آن‌ها به پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا است.

وی با تاکید براینکه عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و ایجاد مشکل برای کادر درمان می‌شود، خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان‌ها ۹۲ درصد موارد ابتلا از مراسم‌های عروسی و هشت درصد از محیط‌های کاری است به هبمن دلیل از مردم تقاضا داریم دورهمی‌ها و مراسم‌های عروسی و عزا را لغو کنند.

معاون کل وزارت بهداشت و عضو ستادملی کرونا گفت: سه نماینده مجلس بر اثر کرونا جان خود را ازدست دادند که یکی از آن‌ها نماینده استان همدان بود.
 
 
یک پنجم فوتی‌های روزانه کشور به علت کروناست / تلاش ما حفظ جان و سلامت مردم است

تلاش ما حفظ جان و سلامت مردم است

در ادامه این جلسه سید سعید شاهرخی، استاندار همدان با بیان اینکه برای کنترل بیماری کرونا نیازمند همراهی مردم هستیم، عنوان کرد: شکست کرونا تنها با فرهنگ بالای مردم همدان امکان‌پذیر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه ستاد استانی با برنامه‌ریزی و انسجام در عمل، توانست بیماری کرونا را مدیریت کند، افزود: تدابیر ارزشمند وزارت بهداشت در کنترل بیماری موثر بوده و تمام تلاش ما حفظ جان و سلامت مردم است.

وی ضمن تقدیر از ستاد ملی مقابله با کرونا که توانستند بین ستاد‌های سراسر کشور تعامل برقرار کنند تا اقدام مشترکی انجام گیرد، گفت: از تلاش بی‌وقفه و فداکاری شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان استان همدان تشکر ویژه می‌کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه مردم استان به پشتوانه فرهنگ و تمدنی که دارند، توانستند با رعایت نکات بهداشتی کمک بزرگی در پیشگیری و مقابله با کرونا انجام دهند، تصریح کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و اقدامات بین بخشی در استان، در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، بسیار تسهیل کننده بود.

شاهرخی با بیان اینکه تا ۲۳ خردادماه آمار مبتلایان کرونا در استان همدان در کمترین سطح ممکن در کشور بود و بستری‌ها از ۱۰ نفر تجاوز نمی‌کرد و فوتی‌ها نیز در روز بیشتر از دو نفر نبود، گفت: این موفقیت در حالی صورت گرفت که مراودات ما با استان قم بالا بود، اما آن را کنترل کردیم.

وی با بیان اینکه در ماه‌های بعد مردم خوزستان که خوشبختانه و در ایام کنونی متأسفانه مقصد گردشگری آن‌ها همدان است وارد استان شدند و مراودات با استان‌هایی که وضعیت شیوع کرونا در این استان‌ها قرمز بود صورت گرفت؛ گفت: طی یک ماه اخیر شرایط تغییر کرد و آمار در استان همدان سه برابر شد به طوری که تعداد مبتلا‌ها به ۷۰ نفر در روز و فوتی‌ها به ۱۰ نفر رسید.

شاهرخی در پایان گفت: با تبعیت از ستاد ملی مقابله با کرونا و با تلاش و به کارگیری کلیه امکاناتی که در اختیار داشتیم علاوه بر حفظ جان مردم، توجه ویژه‌ای به معیشت و اقتصاد مردم داشتیم.

یک پنجم فوتی‌های روزانه کشور به علت کروناست

دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و عضو ستادملی کرونا در ستاد مدیریت کرونا استان همدان در حاشیه این جلسه در مصاحبه با شبکه خبر گفت: ۹۲ درصد ابتلا‌ها به کرونا به علت دور همی خانوادگی و مراسمات عزا و عروسی است که باید مردم در این امر مهم همکاری کنند.

وی افزود: حداقل تا یکسال دیگر تا کشف واکسن باید از ماسک استفاده کنیم که تاثیر بالایی دارد و با زدن ماسک، آمار ابتلا‌ها کاهش زیادی پیدا می‌کند و این یک توصیه اساسی است.

عضو ستادملی کرونا عنوان کرد: همدلی همه مجموعه‌های دولتی و مردمی در استان همدان یک تجربه موفق برای همه استان‌ها در جهت کنترل کرونا می‌تواند باشد.

حریرچی گفت: یک پنجم فوتی‌های روزانه کشور به علت کروناست و باید همه رعایت کنیم تا از این بحران با هزینه کم‌تر عبور کنیم.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار