مدیر موسسه مردم نهاد خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم گفت: این موسسه در راستای توانمند سازی زنان با استفاده از شیوه های علمی و آموزشی در ایران و برخی کشورهای اروپایی به صورت جدی ورود کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳ 16 July 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمد حسین چاووشیان در نشست خبری که در تالار اجتماعات فرهنگسرای جوان برگزار شد، با اشاره به برخی فعالیت های موسسه خانواده اسلامی و تربیت اسلامی و تربیت معنوی اظهار کرد: محرومیت زدایی از جمله برنامه هایی است که از سوی این موسسه مردم نهاد به صورت علمی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه 5 منطقه در قم به عنوان منطقه محروم در طرح علمی محرومیت زدایی به استانداری پیشنهاد شد، تصریح کرد: روستای قمرود از جمله مناطق محروم قم است که در اوج محرومیت از ابعاد مختلف محسوب می شود اما مسئولان و مردم از این مسئله که بیخ گوش شهر قم رخ داده است غافل هستند.

مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی با عنوان اینکه برای رفع محرومیت از این منطقه و محرومیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن پژوهش‌هایی در دست بررسی است، تصریح کرد: در صورتی که به وضعیت فرهنگی و اجتماعی این منطقه به صورت جدی توجه نشود با آسیب های بسیار فراوانی در آینده روبرو خواهیم بود.

چاووشیان با اشاره به اینکه منطقه جمکران نیز از محرومیت رنج می برد، بیان کرد: این رخداد تلخ در حالی شکل گرفته است که این منطقه با مسجد مقدس جمکران فاصله چندانی ندارد.

وی، سخنان رهبر معظم انقلاب را در ارتباط با رسیدگی به مناطق مسکونی اطراف بقاع متبرکه مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس تاکید بنیانگذار انقلاب نباید محرومیت در مناطق اطراف بقاع متبرکه وجود داشته باشد اما با این وجود منطقه جمکران با محرومیت‌های بی شماری مواجه است.

مدیر مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی در ادامه سخنان خویش به توانمند سازی زنان و جوانان اشاره کرد و گفت: اعتیاد یک آسیب اجتماعی نگران کننده است که زنان و جوانان جامعه را تهدید می کند که در این راستا برنامه های علمی تدوین شده است که در این راستا بهزیستی و کمیته امداد برای اجرایی شدن آن به صورت جدی ورود کردند.

وی در بخش پایانی سخنان خویش به استفاده از فضای مجازی در راستای توانمند سازی خانواده ها اشاره و عنوان کرد: با شیوع کرونا بحث فاصله اجتماعی و بهره گیری از فضای مجازی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت که با استفاده از این ظرفیت 10 نشست علمی پژوهشی در زمینه خانواده به صورت آنلاین برگزار شد.

چاووشیان خاطرنشان کرد: این موسسه در راستای توانمند سازی زنان با استفاده از شیوه های علمی و آموزشی نوین به صورت جدی گام بر می دارد و در همین راستا برنامه هایی در کشورهای اروپایی مانند آلمان و سوئیس زیر نظر دولت این کشورها در حال اجرا است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار