کد خبر: ۸۷۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 14 July 2020

دستبند پلیس خراسان شمالی بر دستان اعضای باند سارقان حرفه ای

تابناک/رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری سه نفر از اعضای باند سارقان حرفه ای در حرکت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد. 

سرهنگ مقصود رستگارگفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت مغازه در سطح استان بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، وی با اشاره به اینکه در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این افراد جز سارقان در حرکت بوده و با یک دستگاه خودروی پراید در سطح استان اقدام به سرقت می کردند، افزود: این افراد با شکستن درب شیشه سکوریت مغازه ها، اقدام به سرقت محتویات و مبالغ موجود در گاو صندوق مغازه ها می کردند.

وی با بیان اینکه تیم اداره عملیات ویزه پلیس آگاهی استان با همکاری اداره مبارزه با سرقت، در این رابطه وارد عمل شدند، افزود: در بررسی های انجام شده و مشاهده تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته موفق به شناسایی خودروی متهمان شدند.

رستگار با اشاره به اینکه با تلاش کارآگاهان سه نفر متهم که اعضای یک باند حرفه ای سرقت بودند شناسایی و اقدامات برای دستگیری آنها با جدیت بیشتری دنبال شد، تصریح کرد: با بررسی سوابق متهمان مشخص شد که این افراد دارای ۲۳ فقره سابقه کیفری هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: با رصد فنی انجام شده مشخص شد که سارقان در استان های شیراز، بوشهر، گلستان، مازندران، گیلان و خراسان رضویی اقدام به سرقت می کردند و خودروی آن ها نیز تحت تعقیب پلیس آگاهی خراسان رضوی است.

وی افزود: با تکمیل اطلاعات و اخذ نیابت قضائی تیمی متشکل از اداره کارآگاهان اداره عملیات ویژه، اداره مبارزه با سرقت و اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان برای دستگیری متهمان به شهرستان فردیس عزیمت کردند.

وی با بیان اینکه با همکاری پلیس آگاهی استان البرز و پلیس آگاهی فردیس در اقدامی ضربتی و هماهنگ با پشتیبانی اطلاعاتی صورت گرفته هر سه نفر متهم دستگیر شدند، گفت: در تحقیقات انجام شده متهمان به ۹ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ رستگار گفت: سرقت ۳۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال وجه نقد، چهار دستگاه گوشی، یک دستگاه DVR و مقداری طلاجات از جمله سرقت های انجام شده توسط این افراد بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست تا ضمن رعایت نکات امنیتی در نگهداری از اموال خود و توجه به توصیه و هشدار های پلیس، در صورت مواجه و یا اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار