حمید عرفی یگانه معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در تیرماه سال جاری گزارشی مردمی مبنی بر غرق شدن یک جوان ۱۸ ساله در سد خاکی واقع در بخش لالجین (روستای جمشید آباد) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان همدان اعلام شد.
کد خبر: ۸۷۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷ 14 July 2020
حمید عرفی یگانه معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز یکشنبه ۲۲ تیرماه سال جاری گزارشی مردمی مبنی بر غرق شدن یک جوان ۱۸ ساله در سد خاکی واقع در بخش لالجین (روستای جمشید آباد) به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان همدان اعلام شد.

به گزارشتابناک همدان؛ معاون امدادونجات هلال احمر استان همدان اضافه کردبه دلیل برخورداری از  تجهیزات مربوطه این ماموریت به هلال احمر واگذار شد که پس از هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران استانداری تیمی از پایگاه صالح آباد شهرستان بهار بعنوان تیم ارزیاب به منطقه اعزام شد.

وی اضافه کرد: بعد از ارزیابی و بررسی اولیه،تیم سیلاب مرکز استان متشکل از هفت نفر غواص با  تجهیزات غواصی و یک دستگاه قایق موتوری برای تجسس در سد مذکور به منطقه اعزام شدند.

عرفی یگانه گفت: پس از جستجو‌های فراوان جسد فرد غریق در ساعت ۰۲:۱۰ دقیقه بامداد امروز ۲۳ تیرماه، کشف شد و برای طی مراحل قانونی تحویل نیروی انتظامی حاضر در محل گردید.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان با تشکر از حضور ارگان‌های همکار همانند آتش نشانی، شهرداری، دهیاری، اداره برق که درمحل حضور داشتند گفت: شنا درسد‌ها وآبگیر‌ها خطرناک است وبعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند که شنا در سد‌ها خطر کمتری دارد، ولی این طرز تفکر بسیار خطرناک است چرا که اگر چه سطح آب سد‌ها اغلب آرام است و مانند دریا امواج بزرگ در آن‌ها دیده نمی‌شود، اما جریان آب موجود در سطح زیرین سد‌ها فشار بسیار بالاتری نسبت به آب دریا دارد بسیار سردتر از لایه‌های سطحی است و این موضوع برای تنفس و عکس‌العمل به موقع عضلات بسیار خطرناک است به طوری که حتی بهترین شناگران نیز در این آب‌ها دچار مشکل می‌شوند.
 
 
جوان ۱۸ ساله ی جمشیدآبادی در سد خاکی روستا غرق شد

این مقام مسوول با بیان اینکه سد‌ها و آبگیر‌ها به هیچ عنوان جای مناسبی برای شنا در فصل گرما نیست افزود: در حریم سد‌ها و آبگیر‌ها تابلو‌هایی در خصوص احتمال غرق‌شدگی نصب شده است، اما برخی افراد با بی توجهی به این علایم، جان خود را در مکان‌های فاقد ناجی غریق به خطر می‌اندازند که لازم است از تجربیات تلخ و ناگوار آسیب دیدگان وفوت شدگان این مکان‌ها در سال‌های گذشته درس بگیرند و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی سد را برای شنا انتخاب نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار