معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، گفت: حاشـیه نشـینی، نمـودی از آسـیب‌ها و انحرافات اجتماعی است.
کد خبر: ۸۷۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 13 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست بررسی موانع اجرای طرح کاداستر اظهار کرد: در راستای انجام برنامه پیگیری اجرای وظایف دستگاه‌ها در امر توانمند سازی جامعه روستایی در خطر تخریب و پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید بافت‌های ناکارآمد و حاشیه نشین، آماده هر گونه همکاری با ثبت اسناد و املاک استان و دیگر دستگاه‌های متولی اجرای طرح کاداستر است.

وی افزود: همه اشکال نابهنجاری‌های اجتماعی چون سرقت، قتـل، قاچـاق، خودکشـی، فحشـا، اعتیـاد و نظایر آن معلول ناسازگاری‌های اجتماعی است که بر روابط فرد و جامعه حاکم‌اند و در مناطق حاشیه نشین نمود بیش تری می‌یابند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقـر و بیکـاری، اعتیـاد و خریـد و فروش مواد مخدر بسیار زیاد است از این رو می‌توان گفـت کـه حاشـیه نشـینی، نمـودی از آسـیب‌ها و انحرافات اجتماعی است.

تصرف عدوانی املاک

وی ادامه داد: علت یا علل شکل گیری مناطق ناکارآمد و حاشیه نشین، تصرف عدوانی املاک و زمین‌های دولتی، تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تفکیک غیرقانونی اراضی( دولتی و غیردولتی) ، وجود زمین‌ها و اراضی بلاتکلیف و... است که باید برای رفع این موارد چاره جویی کرد.

بخشنده  تصریح کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه‌ای و جلوگیری از تصرف عدوانی املاک و زمین‌های دولتی و تغییر کاربری‌های غیر مجاز اجرای کامل طرح کاداستر( سیستم ثبت اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک همراه با شماره هر ملک،‌ مشخصات مالک و حدود حقوق مالک در ملک است) که یکی از وظایف قانونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری سایر ادارات مرتبط است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار