در ارتباط با پرونده روسیه؛
رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا از موافقت این کمیته با درخواستها برای ادای شهادت در خصوص پرونده روسیه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 13 July 2020

 

سنای آمریکا با احضار «رابرت مولر» برای ادای شهادت موافقت می کند

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از اسپوتنیک، «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: «دموکراتها پیش از این از کمیته قضایی مجلس سنا درخواست کرده بودند که آقای [رابرت] مولر با حضور در برابر کمیته مزبور در مورد تحقیقات خود [در خصوص پرونده روسیه] شهادت دهد. از آنجا که آقای [رابرت] مولر خود شخصاً تمایل دارد و همچنین قادر به دفاع از تحقیقات خود است، با این درخواست موافقت می شود».

لازم به ذکر است که رابرت مولر، بازپرس ویژه و پیشین پرونده روسیه، در یادداشتی که روز شنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، «راجر استون» را یک «بزهکار محکوم» خواند و گفت که تحقیقات روسیه «از بالاترین میزان اهمیت» برخوردار است.

مولر مدعی است که گزارش او «ثابت می کند» روسیه در تضمین راهیابی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید ذینفع بود و تیم انتخاباتی ترامپ نیز می‌خواست از مزایای «اطلاعات مسروقه و منتشره از طریق تلاشهای روسیه» بهره مند شود.

گفتنی است که در پی انتشار یادداشت مولر در روزنامه واشنگتن پست، کاخ سفید با صدور یک بیانیه اعلام کرد که گزارش مولر در یافتن هر گواه و مدرکی دال بر تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با مقامات مسکو شکست خورده و از این رو، دولت وقت اوباما را به دلیل اتلاف پول مالیات دهندگان برای انجام تحقیقات علیه تیم انتخاباتی ترامپ مسئول و مقصر می داند.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار