رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه حمله دوم کرونا بسیار شدیدتر، خطرناک‌تر و پرسرعت‌تر است سری اول است، گفت: شرایط تهرانی بحرانی است و افرادی که به صورت روزانه به پایتخت سفر می‌کنند مراقب باشند با ویروس برنگردند.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 12 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» حسین کریم با بیان اینکه حمله سری دوم کرونا بسیار شدیدتر، خطرناک‌تر و پرسرعت‌تر است سری اول است، گفت: این حمله با مرحله اول متفاوت است، چرا که سرعت انتقال شدید تر بوده و کودکان، نوجوانان و جوانان را نیز به شدت در گیر می‌کند، همچنین این دوره از شیوع ویروس علائم متفاوتی مشاهده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه حمله اول کرونا ویروس را با همکاری مردم و ادارت و با موفقیت پشت سر گذاشتیم، اضافه کرد:طی سه هفته گذشته بنا به تصمیماتی که در کل کشور مبنی بر راه اندازی مجدد مشاغل برای گذراندن چرخه زندگی و معشیت شهروندان گرفته شد که متاسفانه این تصور در جامعه به وجود آمد که شرایط عادی شده است و بیماری از بین رفته!

دکتر کریم با بیان اینکه همین تصور خیال موجب شیوع دوباره کرونا شد، اضافه کرد: وزارت بهداشت در تمام این مدت هشدار داده بود که شرایط هنوز عادی نیست و همه باید رعایت کنند، اما افراد رعایت نکردند و این بی توجهی مردم و مسؤولان پیک دوم شیوع کرونا را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه ابتلای افراد جوان در البرز به بیماری کرونا به سرعت در حال رشد است، اضافه کرد: مواردی بوده است که نوجوانان و کودکان نیز به این ویروس مبتلا می‌شوند، حتی مدتی پیش یک کودک البرزی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به ظرفیت بیمارستان‌های البرز برای پذیرش بیماران کرونایی اشاره کرد و یادآور شد: هزار تخت بیمارستانی برای این موضوع در نظر گرفته بودیم که طی سه هفته گذشته از 70 تخت درگیر به 530 تخت رسیده ایم و این آمار نگران کننده است، چرا که با ادامه روند ظرفیت‌ها به سرعت پر خواهد شد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در این راستای بیمارستان کوثر، بیمارستان امام حسین(ع) و بیمارستان امام علی (ع) در سه منطقه مختلف استان برای بیماران کرونایی پس از سرریز تعداد بستری‌ها در نظر گرفتیم که توسط این سه بیمارستان حدود هزار تخت  بیمارستانی دیگر به بحث کرونا تخصیص داده می‌شود.

دکتر کریم در خصوص راه اندازی بیمارستان صحرایی، یادآور شد: اگر ظرفیت‌های بیمارستانی استان البرز پر شود مجبور به استفاده از نقاهگاه‌ها و بیمارستان صحرایی هستیم اما خداروشکر به آن مرحله نرسیده ایم و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های اجتماعی نیازی به نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی پیدا نکنیم اما لازم است آمادگی مقابله با هرگونه بحران را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هشدار می دهم با ادامه این روند به مرحله سرریز خواهیم رسید، اوضاع تهران وخیم است و ما هیچ فاصله و تفاوتی را با آن ها را نداریم، افرادی که روزانه به تهران مسافرت می‌کنند پروتکل‌های اجتماعی رعایت کنندو با حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک از سلامت خود مراقبت کنند.

دکتر کریم با بیان اینکه مردم استان البرز به خوبی رعایت می‌کنند و نگران هستیم بیشتر بیماری از تهران به البرز بیاید، اظهار کرد: البرز در مرض هشدار قرار گرفته و اگر مردم رعایت کنند هرگز استان قرمز نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با اشاره به اینکه کرونا می‌تواند یک تهدیدی باشد که به فرصت تبدیل می‌شود، بیان کرد: شاید ویروس کرونا پیامی برای آغاز روش جدیدی از زندگی ما باشد، تا بتوانیم بیشتر پیاده روی کنیم و تجملات در مراسمات شادی و عزا دوری کنیم، کرونا و این دوران می‌تواند روش جدیدی از زندگی را به ما یاد بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار