کد خبر: ۸۷۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 12 July 2020

 

مذاکرات مجلس با وزرای اقتصادی دولت / کنترل نرخ ارز تا یک ماهه آینده و تزریق آرامش و ثبات به بازار

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ارزی گفت: تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی در اولویت قرار دارد.

مهرداد گودرزوند چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تأمین ارز مورد نیاز جهت تهیه مایحتاج و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را از جمله اولویت‌هایی که در سال 99 مورد توجه است خواند و اظهار داشت: در کنار تحقق این هدف تلاش می‌کنیم از هدررفت سرمایه‌های ارزی کشور به نحو مطلوبی جلوگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از انجام رایزنی‌های گسترده این کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته گذشته خبر داد و در تشریح بیشتر این مطلب ابراز داشت: وزیر صمت در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حاضر و توضیحات لازم در مورد برنامه‌های آینده این حوزه داده شد. 

گودرزوند چگینی تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در اولویت بررسی و کار کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس قرار دارد خواند و عنوان کرد: با توجه به حساسیت بسیار بالای این موضوع قطعاً پیش‌بینی‌های لازم درباره تأمین ارز انجام می‌شود تا دچار مشکل نشویم.

وی کنترل بازار ارز از یک سو و ایجاد یک جو باثبات و آرام در این عرصه  به ویژه در سال 99 را مورد تأکید قرار داد و گفت: دادن ارز مورد نیاز برای تأمین کالاهای اساسی و اقلام مهمی که به ارز نیاز دارند دومین موضوعی است که بسیار حائز اهمیت است از طرفی بدون شک در سال 99 ارز به کالاهای غیرضرور اختصاص نمی‌یابد.

نماینده مردم رودبار در مجلس کالاهای اساسی را منشأ تغییر و تحولات در سطح بازار اعلام کرد و با اشاره به اینکه تلاش می‌شود امسال از ارز پاشی در بازار جلوگیری شود افزود: کنترل ارز از جمله مسائلی است که باید در دستور کار قرار گیرد بنابراین باید به سمتی برویم که دولت نظارت خود را بر بازار قوی‌تر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس کنترل نرخ ارز در یک ماهه آینده و تزریق آرامش و ثبات به این بازار توسط دولت را موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است دانست و بیان داشت: توجه ویژه به کالاهای اساسی که مایحتاج مردم محسوب می‌شود یکی از راهکارهایی است که دولت می‌تواند آن را دنبال کند.

گودرزوند چگینی از برگزاری جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با رئیس کل بانک مرکزی در هفته آینده و بحث و بررسی پیرامون تحولات بازار ارز خبر داد و در همین مورد اظهار داشت: تمام تلاش و کوشش کمیسیون این است که در همین یکی دو هفته پیش رو بتواند جلساتی را با وزرای مربوطه برگزار کند.

وی بررسی راهکارهایی جهت تأمین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ارائه راه حل‌های لازم جهت کنترل بازار ارز را از جمله سرفصل‌های مذاکرات مجلس با وزرای اقتصادی دولت اعلام کرد و گفت: مجلس از هیچ کمکی برای بهبود شرایط بازار ارز کوتاهی نمی‌کند و قصد دارد با تعامل با دولت اهداف مورد نظر را محقق سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار