پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: بهبودیافتگان کرونا می توانند با اهدای پلاسمای خود جان مبتلایان را نجات دهند.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 11 July 2020

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه بهبودیافتگان کرونا که حداقل یک ماه از از بیماری آن ها گذشته و دارای آنتی بادی هستند می توانند با اهدای پلاسما جان مبتلایان کنونی را نجات دهند بیان کرد: متاسفانه باتوجه به شمار مبتلایان به کرونا تنها تعداد ۲۰۰ نفر از بهبودیافتگان جهت اهدا پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه کرده اند که از بین آن ها حدود ۱۳۰ نفر توانستند نسبت به این عمل اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه باتوجه به شیوع ویروس کرونا تیم های دریافت انتقال خون شهرستان ها کاهش یافته افزود: ذخایر خونی استان مناسب نبوده اما درحد بحرانی نیز نیست؛ اهدای خون در سه ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد است.

صالحی فر تصریح کرد:درخواست خون مراکز درمانی در اردیبهشت و به ویژه خرداد ماه ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته و این درحالیست که باتوجه به شیوع کرونا تعداد مراجعات به مرکز انتقال خون کاهش یافته است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه نوبت دهی به صورت غیرحضوری از طریق شماره تماس ۳۸۲۳۹۵۹۴ امکان پذیر است اظهار داشت: شرایط بهبودیافتگان باید بررسی شود بدین منظور پیش از مراجعه همشهریان عزیز می توانند تماس حاصل نمایند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در پایان گفت:با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا ممکن است تا پاییز ادامه داشته باشد لذا بهبودیافتگان به اهدای پلاسما اقدام نمایند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار