کد خبر: ۸۷۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 11 July 2020
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز فاز دوم ساماندهی بلاد شاپور دهدشت در آینده نزدیک خبرداد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مجید صفائی امروز شنبه 21 تیرماه با بیان اینکه با پیگیرهای صورت گرفته از طریق مسئولان ملی 20میلیارد اعتبار برای ساماندهی فاز دوم بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافته است،اظهار کرد: بزودی طرح ساماندهی فاز دوم بافت تاریخی دهدشت به فراخوان عمومی گذاشته می‌شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته نیز با جذب 6میلیارد ریال اعتبار قسمت های تخریب شده این بافت تاریخی مرمت شده است.»
وی بیان کرد: واگذاری بافت تاریخی دهدشت به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، محصور کردن بافت، مرمت و ساماندهی بناهای فرهنگی و مذهبی بلاد شاپور از مهم ترین برنامه های این اداره کل در سال 99 است.
صفائی ادامه داد: مسجد مورک یکی از بناهای فرهنگی بافت تاریخی است که برای انجام کارهای فرهنگی و مذهبی امسال مرمت و ساماندهی می شود.
گفتنی است؛ بافت تاریخی دهدشت در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شماره ثبت ۱۶۸۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.دهدشت شهری است در استان کهگیلویه و بویراحمد که مربوط به دوره صفوی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار