کد خبر: ۸۷۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 09 July 2020

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی دفن زباله های آستارا

تابناک/ شهردار بندر آستارا از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای ساماندهی محل دفن زباله های این شهرستان خبر داد.

جواد معیتی روز پنجشنبه در بازدید از این محل اظهار کرد: هم اکنون طرح ساماندهی محل دفن زباله این شهرستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیوار کشی اطراف و زیرسازی آن انجام شده است.

وی بیان کرد: با اعتبار اختصاصی حوضچه هایی برای جمع آوری شیرابه های زباله تا پایان سال جاری ساخته خواهد شد تا از سرازیر شدن شیرابه به دریا و اراضی اطراف جلوگیری شود.

وی ادامه داد: محل دفن زباله در شهرستان آستارا ۱۵ هکتار وسعت دارد و زباله های تولیدی شهرهای آستارا،  لوندویل و تمامی روستاها این شهرستان به این محل انتقال داده می شود.

شهردار آستارا گفت: پاییز و زمستان به دلیل بارش باران، شیرابه زباله ها افزایش می یابد اما با جداسازی زباله های تر و تبدیل آن به کمپوست می توان از میزان شیرابه کاست و در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می شود.

وی اظهار کرد: آستارا به دلیل اجرای خوب طرح تفکیک زباله از مبدا جزو شهرهای موفق گیلان است اما حجم زباله های ورودی از بخش لوندویل و روستاها به محل دفن زباله بسیار زیاد است و زباله ها با شن، ماسه و آهک پوشیده می شود که امیدواریم این موضوع سامان مناسبی یابد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و میانگین تولید روزانه زباله در آن، ۱۲۰ تن استکه در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار