امدادگران هلال احمر پس از ۱۰ ساعت تلاش یک کوهنورد حادثه دیده در کوه سبلان را نجات داده و وی را به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)مشگین شهر انتقال دادند.
کد خبر: ۸۷۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 09 July 2020
کوهنورد حادثه دیده در سبلان نجات یافت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر روز پنجشنبه به ایرنا گفت: این کوهنورد روز گذشته بصورت انفرادی اقدام به صعود به قله سبلان کرده بود که در محل پرچم ۴۵دچار سانحه شده است.

شهرام ابراهیمی افزود: گروه امداد کوهستان پس از حدود ۱۰ساعت تلاش مستمر خود را به محل سقوط رسانده و مصدوم را که از ناحیه پا دچار شکستکی شده بود بصورت دستی به پناهگاه منتقل کردند.

وی بیان کرد: این کوهنورد پس از حمل به پناهگاه چهارشنبه شب با آمبولانس به بیمارستان حضرت ولیعصر مشگین شهر(عج) انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفت.

قله۴۸۱۱ متری سبلان در ۲۵ کیلومتری جنوب مشگین‌شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی می‌باشد.

سبلان به خاطر آبگرم‌های طبیعی دامنه کوه ، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است.

همچنین برخی کوه سبلان را محل ظهور و زیست زرتشت می‌دانند و از این نظر مکانی مقدس و مورد احترام است که حتی در میان بومیان و عشایر منطقه به نام آن قسم یاد شود.

برای این کوه عظیم ۶۰ کیلومتر طول و ۴۵ کیلومتر پهنا تخمین می‌زنند و وسعت تقریبی آن نزدیک به ۶ هزار کیلومتر مربع است.

کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان مشهور است و ۲ قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.

امتداد کوه سبلان شرقی ـ غربی است و از شرق و شمال و جنوب کوهی به نام قوشه‌داغ آن را به رشته کوه ارسباران متصل می کند.

در بالاترین نقطه کوه سبلان دریاچه‌ای در حد یک هکتار در نوک قله و در محل فوران گدازه شکل گرفته که تنها سه ماه از فصل تابستان آب آن ذوب شده و در مابقی ایام سال یخ می‌بندد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار