با تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم
رئیس داشگاه علوم پزشکی استان قم خواستار بازگشت محدودیت‌های کرونایی در قم شد.
کد خبر: ۸۷۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰ 09 July 2020

به گزارش تابناک قم، دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ستاد بحران استان قم با ذکر این مطلب که به شدت نگران وضعیت شیوع مجدد کرونا در قم هستیم گفت: با توجه به رشد قابل توجه مبتلایان و بیماران بستری کووید ۱۹ خواستار بازگشت برخی از محدودیت ها از جمله لغو عروسی ها، مراسم ختم، تشیع جنازه ها و تجمعات و تمامی همایش ها هستیم.

همچنین سیامک محبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا اظهار داشت: کشور هنوز در پیک نخست این بیماری بوده و پیش‌بینی می‌شود پیک دوم آن در پاییز خواهد بود.

وی دوره ثبات این بیماری را 50 روز دانست و افزود: متأسفانه روند افزایشی این بیماری آغازشده و دوره ثبات و مدیریت آن را پشت سر گذاشته‌ایم و اگر نسبت به کنترل آن اقدامات لازم انجام نشود شاهد افزایش بیماران بستری و فوتی در چند هفته آینده خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، آمار بیماران بستری و فوتی قم را در روزهای گذشته قابل‌توجه اعلام کرد و گفت: در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در چند حوزه گندزدایی، ضدعفونی و تهیه تجهیزات بهداشتی مانند ماسک و دستکش اقدامات لازم انجام‌شده است.

وی نظارت، بازرسی و بازخورد قانونی به واحدهای تولیدی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: یک مورد تعطیلی کارگاه و 318 مورد اخطار تعطیلی، یک مورد تعطیلی دفاتر پیشخوان و 34 مورد اخطار تعطیلی، برای داروخانه دو اخطار تعطیلی و برای پلیس +10 دو اخطار، 10 مورد اخطار نیز برای بانک‌ها صادرشده است.

محبی ادامه داد: جایگاه‌های سوختی یک مورد اخطار، آموزشگاه‌ها سه اخطار، دو مورد تعطیلی فروشگاه و 9 مورد اخطار تعطیلی و کافی‌نت‌ها 4 مورد اخطار و گیم نت 10 مورد تعطیلی و سه مورد اخطار، رستوران‌ها 22 اخطار و 10 مورد تعطیلی، تالارهای پذیرایی 23 اخطار و 9 مورد تعطیلی ثبت‌شده است.

وی از ثبت اخطار 42 مورد نانوایی نیز خبر داد و بیان کرد: 7 مورد اخطار برای نانوایی‌ها و 20 قطع سهمیه و دو مورد نیز پلمپ انجام‌شده و بستنی‌فروشی‌ها نیز 2 مورد تعطیلی و 30 مورد اخطار داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، فعالیت واحدهای اقتصادی را منوط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و تأکید کرد: در همه صنوف بازرسی‌ها به‌صورت مستمر انجام‌شده و نظارت‌ها در حال انجام است.

وی سهل‌انگاری مردم و مسئولان را زنگ خطری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه همسایگان شهر قم در مرحله وضعیت قرمز قرارگرفته‌اند و باید هشدارها را در مورد شهر قم جدی بگیریم.

محبی بازرسی‌های انجام‌شده از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا را بیش از50 هزار مورد اعلام و تأکید کرد: بازرسی‌ها در 13 آیتم انجام‌شده و نیروهای بازرسی به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی تخلف بعضی از اصناف مانند تالارهای عروسی را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: با مراجعه به بوستان‌های شهر شاهد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم بوده و باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار