استاندار کرمانشاه بر ضرورت تقویت پایگاه‌های اطفای حریق برای مقابله با وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 08 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،هوشنگ بازوند امروز(18 تیر) در نشستی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، با بیان اینکه هر لحظه احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه های منابع طبیعی وجود دارد و مقابله با این آتش‎‎‌سوزی‌ها نیازمند حمایت‌ دستگاه های ملی از استان‌ها است، گفت: درخواست تقویت پایگاه‌های اطفای حریق را در استان داریم.

به گزارش ایسنا، بازوند همچنین با اشاره به ضرورت آموزش نیروهای محلی برای کمک به اطفای حریق در مواقع ضروری، ادامه داد: می‌توانیم تعدادی نیروی بومی را آموزش داده و به صورت فصلی از آنها برای کمک به حفاظت از منابع طبیعی استفاده کنیم. شاید راهکار اداری اجرای این پیشنهاد سخت باشد، اما اجرایی شدن آن دور از انتظار نیست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت حمایت از جوامع محلی برای حساس کردن آنها درخصوص حفاظت از منابع طبیعی، گفت: به عنوان مثال با حمایت از بهره برداران از درختان "ون" که عمدتا با مشکلاتی مثل اتمام مهلت مجوز و... مواجه می‌شوند، می‌توان آنها را برای حفاظت از منابع طبیعی ترغیب کرد.

بازوند اشاره ای هم به خشک شدن برخی از درختان در عرصه های منابع طبیعی از سنوات گذشته داشت و گفت: این درختان خشکیده خود می توانند منشا گسترش آتش در هنگام وقوع حریق باشند، لذا درخواست مجوز برداشت این درختان خشکیده را از عرصه های منابع طبیعی استان داریم که با این اقدام نه فقط مهار حریق در مواقع بروز آتش سوزی آسان تر می شود، بلکه می تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی مردم محلی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به جان باختن چهار نفر در آتش سوزی اخیر منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل در استان، اظهار کرد: این موضوع نشان از این دارد که مردم استان منابع طبیعی را سرمایه‌های بی‌بدیل خود می دانند و در حفاظت از آن کوشا هستند.

بازوند اضافه کرد: مردم اورامانات در آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل از جان مایه گذاشتند تا ثابت کنند منابع طبیعی ثروت و سرمایه ای است که باید برای آیندگان حفظ شود، لذا داستان از خودگذشتگی جانباختگان این آتش سوزی باید به کشور تعمیم داده شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هرچند در جریان اطفای حریق بوزین و مره خیل چهار نفر از دوستداران طبیعت جان خود را از دست دارند که حادثه بسیار تلخی بود، اما ایثار آنها در تاریخ کرمانشاه و اورامانات حک خواهد شد.

وی در ادامه با مطرح کردن درخواست فعال شدن بیمه بی‌نام برای جانباختگان آتش سوزی منطقه بوزین و مره خیل، گفت: اگر امکانش باشد باید یک مستمری برای خانواده های این جانباختگان اختصاص پیدا کند. دو تن از جاباختگان این حریق دارای فرزند بوده و شرایط زندگی خوبی ندارند و افکار عمومی انتظار حمایت از این خانواده ها و حل مشکلات آنها را دارد.

وی تاکید کرد: حمایت از این خانواده ها می تواند در تشویق مردم به حفاظت و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های کشور اثرگذار باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار